י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אבנים ובקבוקי תבערה בירושלים; לוחם מג"ב נפצע

הטרור השקט: רעולי פנים ניסו לתקוף באבנים ובזיקוקים את בית מוסקוביץ בראס על עמוד, ופצעו שוטר מג"ב

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

כמה עשרות רעולי פנים, בהם גם ילדים קטנים עם תיקי בית ספר וחולצות בית ספר התקדמו הבוקר לעבר בית מוסקוביץ בראס אל עמוד והחלו לירות עשרות רבות של זיקוקין וליידות אבנים. כוח של לוחמי משמר הגבול המוצב במקום חתר למגע, צמצם טווח לעבר הפורעים והחל לפזר אותם תוך שימוש באמצעים, לוחם מג"ב נפגע בצווארו ע"י זיקוק ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קל עד בינוני.

הפעילות המהירה והנחושה של הלוחמים מנעה את התקדמות הפורעים לעבר בתי היהודים ופגיעה בהם.

"משטרת ירושלים רואה בחומרה את האירוע בו פורעים בגירים משתפים ומסכנים ילדי בית ספר קטינים בפעילות אלימה" נמסר. "המשטרה תפעל לאיתור ומעצר הפורעים במטרה למצות עימם את מלוא חומרת הדין".

סמוך לצאת החג: יודו לעבר שכונת נוף ציון 4 בקבוקי תבערה שהתלקחו. אין נפגעים. נגרם נזק לרכב חונה ולקיר בניין. כוח משטרה מבצע סריקות לאיתור המיידים.

כשעתיים לאחר צאת החג: בסילוואן הושלכו בקבוקי תבערה לעבר רכב פרטי וניידת משטרה. בקבוק תבערה התנפץ והתלקח על הרכב הפרטי, נגרם נזק קל, אין נפגעים. מדובר ברכב של ערבי תושב סילוואן. נערכות סריקות לאיתור חשודים.

במהלך חול המועד ייודו מספר פעמים אבנים לעבר רכבים ואוטובוסים שעשו את דרכם לכותל המערבי וממנו. כמו כן יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה באיזור שועפט. בכל המקרים לא היו נפגעים.

בסיום הערכת מצב שהסתיימה לאחר צאת חג שמחת תורה, בראשות מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פרינטי, החליט מפקד המחוז לאור כוונות של צעירים ערבים להפר מחר את הסדר בסיום התפילה בהר הבית, על הגבלת גיל כניסת המתפללים מחר לתפילת יום השישי. גברים מגיל 50 ומעלה יורשו להיכנס לתפילה ונשים בכל גיל.

כוחות משטרה ומג"ב יתפרסו החל משעות הבוקר המוקדמות במזרח י-ם ובעיר העתיקה במטרה למנוע כל הפרת סדר. המשטרה תגלה אפס סבלנות כלפי כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר.
משטרה ערבים ירושלים טרור פורעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד