כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עזרה לחבר

מאות בחורים צעדו אחר מיטתו של 'המלאך המציל'

הרב דוד עזרא, המלאך שהציל מאות בני נוער מנשירה לרחוב, השיב נשמתו ליוצרה לאחר מחלה קשה • בהלוויה הכאובה השתתפו רבים מתושבי בית שמש ורחובות, שליוו אותו בדרכו האחרונה • ידידי המשפחה מספרים: "הם גרים בדירה שכורה, חייבים לעזור להם"

מאות בחורים צעדו אחר מיטתו של 'המלאך המציל'
הרב דוד עזרא ז"ל צילום: באדיבות המצלם

דמותו ההדורה של הרב דוד עזרא כבר היתה לשם דבר בקרב בני הנוער ברחובות ובבית שמש. הוא היה איש של צורה, יש יקר שהקדיש את כל כולו להצלת בני נוער שהידרדרו לרחוב. לאורך כך היום היה משקיע את זמנו בעזרה לבני נוער שהרגישו שאין להם עוד מקום בעולמם. גם אחרי שפרויקט של הרווחה מית"ר של ארגון "ובנה" בו עבד בבית שמש נסגר, הרב דוד עזרא לא זנח את התחום, והמשיך לעבד בחינם, כי התשלום היה בעיניו שולי. עיקר מטרתו היתה להציל את הבחורים. זה היה פרויקט החיים שלו, ובו הוא השקיע את כל כוחותיו.

מצילים את יתומי הרב דוד עזרא זצ"ל!>>>

בהמשך עברה המשפחה לבית שמש, גם שם פעל הרב דוד גדולות ונצורות, ורבים השיב מעוון. היו שכינו אותו בחיבה לא מוסתרת: "המלאך המציל".

"הוא היה חסיד ברסלב, מלא שמחה והתלהבות. תפילתו משתפכת, תורתו מתנגנת מפיו, פניו מאירות בנועם ובחן", כך מעיד אחד מחבריו. "אבל כשהיה צועד לביתו, הוא נתקל בדרך בבני נוער שהיו יושבים על הברזלים. בחורי חמד, ממשפחות טובות, ילדים של הקב"ה שעומדים כבר בתוך התהום רח"ל.

"המראה הזה שבר את לבו, והוא החליט לעשות הכל כדי להציל אותם. וכך, מדי יום ויום, לאחר שעות ארוכות של עבודה עם אותם נערים, הוא היה יוצא לרחובות, כדי לאתר את בני הנוער, לשוחח איתם, למצוא מסילות ללבבם, לסייע להם להבין את הכאב שלהם ולמצוא לו מזור. לא פעם היה חותם ערבויות במשטרה על מנת להוציא אותם ממעצר לאחר שהסתבכו בקטטות או בפלילים.

אחד מבני הנוער שניצלו הודות לפעילותו של הרב דוד עזרא זצ"ל, מספר שהחיוך שלו המיס את הלב: "הוא היה איש מלא מלא אהבה, זה משהו שאי אפשר לתאר, בחיים שלי לא פגשתי בנאדם כזה מאיר ושמח... אבל עכשיו הוא נפטר, ואני פשוט לא מצליח להכיל את זה".

לפני שלוש שנים לקה רבי דוד בסרטן הלימפומה רח"ל. גופו החסון והגבוה, הלך והצטמק. הוא השיל עשרות קילוגרמים ממשקלו, שערותיו נשרו, שיניו השחירו, הרב דוד עזרא הלך ודעך, וגם החברים-תלמידים שלו, אלו מהם שעוד היו איתו בקשר, עטפו אותו בהרבה מאוד אהבה, החזירו לו על מה שהוא נתן להם כשהיה בשיא כוחו. בראש חודש סיוון קיבל דום לב פתאומי, והשיב את נשמתו ליוצרה למגינת כל לב.

הותיר אחריו את רעייתו אילה, עוסקת לפרנסתה בקליניקה לרפואה משלימה, אבל כמו בעלה גם היא מרבה במעשי חסד. פעמים רבות החזיקו בביתם בני נוער כחלק מהשחרור שלהם לחלופת מעצר, הוא היה מתחייב בפני השוטרים והשופטים שהילד יגור אצלם בתקופה הקרובה, וכך הצילו אותם ממעצר.

יחד עם האם האלמנה נותרו גם חמישה יתומים, אף אחד מהם לא נשוי עדיין. הגדולה בת 20, אחריה מגיע בן 16, בת 13, בן 11 ובת 8.

בהלוויה הכואבת והמיוסרת צעדו אחריו מאות בני נוער שהציל ושהספיקו לשמוע על פטירתו. מאות נשמות שמלוות אותו לעולם שכולו טוב, והמעשים הטובים שלהם ושל זרעם אחריהם ימשיכו ללוותו ולהעלות אותו ממדרגה למדרגה לדורי דורות. חלקם כבר זכו להתחתן ולהקים בתים בריאים, בתים כשרים.

"המשפחה חסרת כל", מסביר אחד מהעוסקים במלאכת הקודש, "חייבים לעזור להם. במשך שנים האיש המיוחד הזה ויתר על מה שהוא הכי אהב לעשות כדי להציל נשמות. שנים של תרומה למען החברה והקהילה, עכשיו אנחנו צריכים להחזיר לו כדי לקחת חלק במצוות הגדולות שעשה, וכדי שאלמנתו ויתומיו לא יהיו רעבים ללחם".

מצילים את יתומי הרב דוד עזרא זצ"ל!>>>


המלאך הגואל קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד