ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בפעם הראשונה

החוב הלאומי של ארה"ב עולה על 32 טריליון דולר

החוב הלאומי של ארה"ב הגיע לרמה של 32 טריליון דולר בפעם הראשונה אי פעם, על פי נתוני משרד האוצר האמריקאי. החוב הלאומי הגולמי של אמריקה צפוי לעלות על 50 טריליון דולר עד 2033

החוב הלאומי של ארה"ב עולה על 32 טריליון דולר
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

בפעם הראשונה אי פעם, החוב הלאומי של ארה"ב הגיע לרמה של 32 טריליון דולר, כך על פי נתוני משרד האוצר בארה"ב. המספר המדהים מגיע שבועיים לאחר שהנשיא ביידן חתם על חקיקה להשעיית מגבלת ההלוואות של המדינה עד סוף 2024.

למרות שהבית הלבן קיים משא ומתן עם יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי והוסכם לקיצוץ של 1.5 טריליון דולר בהוצאות במהלך העשור הבא, החוב הלאומי הגולמי של אמריקה עדיין צפוי לעלות על 50 טריליון דולר עד 2033.

"התמזל מזלנו להימנע ממחדל מתחת לתקרת החוב, אבל הבעיה הרחבה יותר היא שאנחנו ממשיכים להתעלם מהחוב הגדל עצמו", אמר מייקל פיטרסון, מנכ"ל קרן פיטר גפיטרסון, עמותה המתמקדת בנושאים פיננסיים בהצהרה לתקשורת.

"אנו דוהרים מעבר ל-32 טריליון דולר ללא סוף באופק, הגיע הזמן לטפל בגורמי היסוד של החוב שלנו, שהם גידול בהוצאות והיעדר הכנסות מספיקות כדי לממן את ההוצאות", טען פיטרסון.

קרן פיטרסון מעריכה שללא שינויים משמעותיים בהרגלי ההוצאות הממשלתיות, ארה"ב נמצאת בדרך לחוב מדהים של 127 טריליון דולר במהלך 30 השנים הבאות.

 

 

 

משרד האוצר ארה"ב חובות עצומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד