כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"גם לי להצטמרר"

הרב ברוך רוזנבלום הזדעזע מהחתן היתום והחליט לחרוג מהרגלו

הסיפור ששמע הרב רוזנבלום מחברו הקרוב המכהן כראש ישיבה באחת הישיבות הטובות בארץ, גרם לו להצטמרר ולנקוט בפעולה חריגה • "אני יודע שכולם מבקשים כסף", הוא אמר, "אבל זה מקרה של ילד שמקטנותו לא קיבל שום הרגשה של אבא ואמא, וכעת עומד להתחתן" 

הרב ברוך רוזנבלום הזדעזע מהחתן היתום והחליט לחרוג מהרגלו
הרב ברוך רוזנבלום שליט"א צילום: קופת העיר

דרשותיו של הרב ברוך רוזנבלום כבר הפכו זה מכבר לחלק בסיסי בחיי אנשים רבים, שומרי התורה והמצוות. בכישרון מיוחד ועם לב ענק מצליח הרב שליט"א לסלול מסילות ללבבות השומעים, הוא חי את השיעור, חי את הפרשה, כואב את הקושיות ושמח בתירוצים.

לתרומה לחתן היתום הקליקו כאן>>>

אבל דבר אחד הוא לא עושה. הרב רוזנבלום אף פעם לא מבקש כסף משומעי לקחו, לא לעצמו ולא עבור אחרים.

ובכל זאת, הפעם החליט הרב לחרוג ממנהגו, וזאת לאחר ששוחח עם חברו הטוב המכהן כראש ישיבה באחת הישיבות הטובות. הלה סיפר לרב שליט"א סיפור שגרם לו להצטמרר! סיפור שגרם לו להחליט שהפעם הוא חייב לחרוג מגדרו, כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל, והמקרה הזה הוא בהחלט יוצא מן הכלל.

"אני יודע שמבקשים על כל דבר ועניין", אמר הרב רוזנבלום, "צרות עם ישראל רבים הם... אי אפשר לפורטם, כולם זקוקים לכסף.

"אבל המקרה הזה שנועד להקמת בית של ילד שמקטנותו לא קיבל שום הרגשה של אבא ואמא והולך עכשיו לבנות את ביתו - כל אחד ואחד יעשה למעלה מיכולתו כדי לתת ולתת! כל אחד כמה שהוא יכול, למען הקמת הבית הזה ובוודאי אמר הקב"ה אם אתה משמח את שלי- אני משמח את שלך...

"כולנו מחפשים שידוכים. כולנו יודעים כמה ענף השידוכים הוא קשה, ואני אומר להקב"ה - אם אתה נותן להקים בית כזה, של ילד שגדל ילד יתום ילד שגדל בלי אבא ובלי אמא ומעולם לא היה לו בית לגור, תמיד גר במוסדות ועכשיו הולך להקים בית משלו אין ספק שהקב"ה שנוהג מידה כנגד מידה ייתן לכל אחד ואחד מכם להקים בית משלו להקים בית תורני ונזכה כולנו בקרוב לשמוח בשמחה הגדולה של בניית בית המקדש במהרה בימינו אמן".

הסיפור המסתתר מאחורי הקלעים הוא סיפורו של יתום שאיבד את אביו כשהיה בן שש, וזמן קצר לאחר מכן נקלעה אמו למשבר נפשי עמוק ומאז היא אינה מתפקדת. הילד נותר לבדו בעולם, התגלגל בין כמה משפחות אומנה זמניות, עד שלבסוף הגיע לבית יתומים, שם גדל עד שהגיע לישיבה. כבר יותר מ-15 שנה שליתום הזה אין בית. יותר מ-15 שנה שהוא לא הרגיש חיבוק של אמא, וגם לא שמע את קולו הסמכותי של אבא שמנחה אותו, מורה לו או מעודד ומחזק את רוחו.

ילד בודד וגלמוד, שהצליח למרות כל הקשיים להתעלות בתורה וביראת שמים, והיה לאחד הבחורים הטובים ביותר בישיבתו. עכשיו הוא עומד להתחתן, וזקוק לעזרה, כי לרש אין כל, כפשוטו! אין לו כלום כלום כלום!

זה המקום לפתוח את הלב, לתרום ולסייע, כדי שלילד היתום הזה שגדל לבחור מיוחד במינו, יהיה עתיד בריא ויציב, בית עם משפחה שמחה, מאושרת ושלמה, משפחה שבה יש גם אבא וגם אמא, וכולם חיים יחד בהרמוניה, וכמו שאמר הרב רוזנבלום שליט"א: התורמים יזכו במידה כנגד מידה לקבל את אותו הדבר מידיו הפתוחות של ברוא העולם.

לתרומה לחתן היתום הקליקו כאן>>>

קופת העיר הרב ברוך רוזנבלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד