כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בן גביר תקף

שר מש"ס בוועדת שרים: "הרבנים הראשיים זה שלנו - אל תתערבו"

דיון סוער התפתח בוועדת שרים לחקיקה סביב הצעת החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית. השר בן גביר תקף: "זה מחטף. אתם רוצים לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק". ביטון: "זה לא עניינך. הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו"

שר מש"ס בוועדת שרים: "הרבנים הראשיים זה שלנו - אל תתערבו"
איתמר בן גביר//חיים ביטון צילום: Olivier Fitoussi - Yonatan Sindel /Flash90

דיון סוער התפתח בצהריים (ראשון) בוועדת שרים לחקיקה סביב הצעת החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף: "זה מחטף. אתם רוצים לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק". כך נודע ל'בחדרי חרדים'. השר חיים ביטון השיב: "זה לא עניינך. הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו".

השר בן גביר לביטון: "רבנים ראשיים זה של כל עם ישראל. אני זוכר מה אמרת על החלטת הציונות. אתה נגד מדינה ציונית". השר חיים ביטון השיב: "אם תפילו את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, נפיל את חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים".

במהלך הדיון, שר המשפטים יריב לוין הסביר לבן גביר שהוא לא יכול להגיש ערר ולהפעיל וטו נגד החלטה שכבר אושרה בממשלה.

מוקדם יותר בישיבת הממשלה אושר חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית, לפיו כהונת הרבנים הראשיים תוארך עד לראש חודש ניסן תשפ"ד, והבחירות לרבנות הראשית יערכו ככל הנראה בחודש אדר.

במהלך הישיבה התפתח עימות בין השר עמיחי אליהו לבין השר מלכיאלי. אליהו אמר: "לא שייך לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק". לכך השיב מלכיאלי: "לא ביקשנו מכם עזרה, תתעסקו בניהול המשרדים שלכם! סיימת עם הנגיד הגעת לרבנים הראשיים? אל תתערב היכן שאתה לא שייך".

השר עמיחי אליהו אמר אף כי: "אתם רוצים לשנות את הגוף הבוחר בשביל האינטרסים שלכם". לכך השיב השר חיים ביטון: "ראוי שתציין שאתה נוגע בדבר אבא שלך חבר בגוף הבוחר".

השר בן גביר אמר לשרי ש"ס: "מספיק עם הטריקים, מספיק עם השטיקים, כל הזמן אתם מחפשים איך לעשות מעקפים ולא ללכת בדרך המלך. אי אפשר לעשות דילים בחדרים הסגורים. בחירות לרבנות הראשית לישראל, צריכות להיות נקיות מכל הפוליטיקה שאתם מנסים להכניס"

השר פורוש אמר אף הוא לאנשי ש"ס: "לא דיברתם איתנו. לא שיתפתם אותנו. בכל דבר אומרים לא לדחות כי צריך להיות נקי כפיים ודווקא בבחירות של ענייני דת, אתם הופכים את זה לפוליטי".

השר אליהו אמר כי "זה הופך לעסקנות פוליטית. בתקופה שכל כך חשוב להחזיר את האמון של הציבור ברבנות הראשית וברבני הערים. במקום מינויים מקצועיים או אנשים יראי שמיים, אתם ממנים לפי פוליטיקה".

מזכיר הממשלה ציין כי "הפרקליטות מסכימה עם ש"ס". בן גביר השיב: "כאן חשדתי. יש לפרקליטות יד אחת עם ש"ס".

בסופו של דבר, עוצמה יהודית הצביעה נגד החוק, בעוד השרים פרוש וגולדקנופף נמנעו. עוצמה יהודית מסרה בתום ההצבעה כי: "בחירות לרבנות הראשית מחייבות טוהר מידות, ונקיות כפים, ללא תרגילים פוליטיים, ואין שום טעם בדחיית הבחירות. שינוי כללי משחק תוך כדי תנועה פוגעים בטוהר הבחירות".

ועדת שרים לחקיקה הרבנות הראשית איתמר בן גביר חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד