כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זמן רב לאחר מותו

זוהתה גופתו של קשיש גלמוד שאותר ללא רוח חיים

מבצע חוצה יבשות הוביל לזיהוי גופתו של קשיש גלמוד שאותר ללא רוח חיים זמן רב לאחר מותו. מתנדבים עברו בית בית עד שאיתרו קשישה שהכירה את המשפחה בעבר וסיפרה שאחיו ואמו של המנוח עברו לגרמניה לפני שנים רבות

זוהתה גופתו של קשיש גלמוד שאותר ללא רוח חיים
הטסה רפואית. אילוסטרציה צילום: דוברות זק"א

מבצע חוצה יבשות של מתנדבי זק"א ושליחי חב"ד הוביל לזיהוי גופתו של קשיש גלמוד שאותר ללא רוח חיים זמן רב לאחר מותו: לפני כשבוע קיבל ישראל גודלבסקי מפקד זק"א במרחב שרון פנייה מרכז החקירות במשטרת פתח תקווה מר אילן צברי, בעניין גלמוד יהודי שגופתו אותרה בשבת כמצב קשה כך שלא ניתן לזהותו במכון לרפואה משפטית והמידע היחיד אודותיו הוא שמו ושם העיירה ברוסיה בה התגוררה משפחתו בשנת 1999.

מיד עם קבלת הפנייה פנה ראש אגף המבצעים בזק"א חיים וינגרטן אל הרב שייע דייטש שליח חב"ד ומפקד זק"א ברוסיה שיצר קשר עם שליח חב"ד בקאזאן הרב יצחק גורליק, בעקבות ידיעה על כך שמשפחתו של המנוח התגוררה בעיר קאזאן, בירת רפובליקת טטרסטן שברוסיה.

"הרב גורליק יצא עם מתנדבים שיחד עברו בית בית עד שאיתרו קשישה שהכירה את המשפחה בעבר וסיפרה שאחיו ואמו של המנוח עברו לגרמניה לפני שנים רבות", שיתף וינגרטן והוסיף "בניסי ניסים, מיד לאחר שקיבלנו את המידע מרוסיה, שליחי חב"ד הצליחו לאתר את אחיו של המנוח בקהילתו של שליח חב"ד באוּלְם שבגרמניה הרב שניאור טרבניק, שעידכן ברגישות רבה את אחיו של המנוח על פטירתו של אחיו.

הרב טרבניק נסע מאות קילומטרים, דאג ללקיחת דגימת DNA יחד עם המשטרה הגרמנית וטיפל בעניין במסירות גדולה עד להטסת הדגימה לישראל". לאחר שהדגימה הוטסה לישראל היא הועברה למכון לרפואה משפטית וזהותו של המנוח אומתה.

מפקד זק"א במרחב שרון ישראל גולדבסקי "לאחר ימים ארוכים של מאמץ זכינו להביא לזיהויו של אלכסנדר ז"ל ובכך להביאו לקבורה, בין היתר בזכות פעילותם המסורה של מר אילן צברי היקר רכז החקירות בתחנת פתח תקווה, הרב אשר לנדאו, צוות המכון לרפואה משפטית ומכל'ה גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק"א שפעלו במסירות גדולה למען כבוד המת".

חיים וינגרטן ראש אגף המבצעים בזק"א סיכם "שיתוף הפעולה המיוחד עם שלוחי חב"ד ברחבי העולם מוכיח עצמו בכל מבצע מחדש. אני מבקש להודות לשליחים הרבים שסייעו, למתנדב זק"א רועי גרטלר, למר יהונתן יונתי, לשליח חב"ד הרב שייע דייטש מפקד זק"א ברוסיה ובמיוחד לשליח חב"ד הרב שניאור טרבניק שהקדיש לטובת העניין שעות ארוכות ומשאבים רבים שהובילו בסופו של דבר לזיהויו של המנוח".

זק"א גרמניה רוסיה מת מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד