ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
דורש לתת גם לרוסים

רומן אברמוביץ' מסרב להעביר 2.3 מיליארד ליש"ט לאוקראינה

רומן אברמוביץ' מסרב לחתום על העברת 2.3 מיליארד ליש"ט שאוקראינה אמורה לקבל ממכירת קבוצת הכדורגל צ'לסי שהיתה בבעלותו עד לפני המלחמה. חשש שהכסף לעולם לא יגיע לנפגעי המלחמה באוקראינה

רומן אברמוביץ' מסרב להעביר 2.3 מיליארד ליש"ט לאוקראינה
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

רומן אברמוביץ מסרב להעביר לאוקראינה 2.3 מיליארד ליש"ט ממכירת קבוצת הכדורגל 'צ'לסי' הבריטית אותה ביצע לפני יותר משנה, הכסף עשוי שלא להגיע לאזרחי אוקראינה שסובלים מהמלחמה של רוסיה.

רומן אברמוביץ' רוצה שחלק ניכר מהכסף יעבור לרוסיה, או ליתר דיוק לרוסים פצועים. ממשלת בריטניה וגם הנציבות האירופית לא הסכימו למהלך כזה בזמן שיש סנקציות נגד רוסיה בגלל התוקפנות של פוטין נגד אוקראינה.

אברמוביץ', בעצמו עם סנקציות בשל קרבתו למשטר פוטין, חייב 'לחתום' על שחרור הכספים, דבר שהוא סירב לעשות עד כה כי הוא רוצה שהכסף יחולק ברחבי רוסיה וכן לפצועים באוקראינה.

ה'דיילי מייל' מדווח כי במשרד החוץ הבריטי אומרים "אנחנו רוצים לוודא שהכסף יעבור אך ורק לאוקראינים, רוצים לוודא שזה המצב". גורם במשרד החוץ אמר: "קיווינו שהכסף יועבר בקיץ שעבר, ואז קיווינו להתפתחויות בינואר. עכשיו אנחנו מקווים שהכסף יתחיל להגיע לאוקראינה לפני שחורף הקשה יחזור לקראת סוף השנה, אבל כרגע אין ערבויות שזה יקרה".

אברמוביץ' נאלץ למכור את 'צ'לסי' בשנה שעברה בגלל הסנקציות נגדו. המיליארדר האמריקאי טוד בוהלי שילם 2.5 מיליארד ליש"ט עבור המועדון, ולאחר הוצאות הקשורות לעסקה, נותרו 2.3 מיליארד ליש"ט. במועד המכירה נמסר מלשכת אברמוביץ' כי הוא רוצה שההכנסות יועברו לקרן צדקה לצורכי הקורבנות משני הצדדים של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

בינתיים 2.3 מיליארד ליש"ט נותרו בחשבון בנק בבריטניה השייך לחברת 'פורדסטאם' שבשליטת אברמוביץ', כאשר משרד החוץ עדיין לא נתן אור ירוק להעברת הכסף. הכללים סביב שחרור הכסף מאפשרים להעבירו אך ורק למטרות הומניטריות אוקראיניות.

רומן אברומוביץ בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד