ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מחלוקת גירסאות: האם הגר"א דויטש נדחף?

לטענת תלמידיו: הגר"א דויטש, מר"י פוניבז', נדחף והופל אמש בדרכו למעמד הקפות שניות • מנגד טוענים: "נתקל באופניים"

הגר"א דויטש מקבל טיפול רפואי, באדיבות המצלם
הגר"א דויטש מקבל טיפול רפואי, באדיבות המצלם

הגאון רבי אשר הכהן דויטש מראשי ישיבת פוניבז' נזקק אמש לטיפול רפואי בבני ברק. במה שגרם לכך, חלוקות הגירסאות בישיבה בין ה'שונאים' וה'מחבלים'.

בעיתון 'הפלס' ובמחנה תלמידיו, טוענים כי הגר"א נדחף כאשר עשה את דרכו להיכל הישיבה להשתתף בהקפות שניות והכנסת ספר תורה שנערכו אמש.

לטענתם, על פי עדי ראיה, אמש בשעה 9:10 כאשר צעד הגר"א דויטש לעבר מעמד כתיבת האותיות נגשו אליו כמה בחורים מן הפלג השני בישיבה ודחפוהו עד שמעד על הקרקע.

בגלל כאבים חזקים בכף ידו נסע לבדיקות ולאחר שעבר צילומים התברר כי הוא סובל משבר בידו. ראש הישיבה שב להיכל הישיבה כשידו חבושה בגבס והמשיך את השמחה.

בעיתון 'הפלס' הקדישו לכך במה הבוקר וכתבו "עם סגירת הגליון זעזוע עמוק בעקבות התנפלות אלימה וברוטאלית על אחד מגדולי ישראל שליט"א".

"אמש התקיים בישיבת פוניבז' בבני ברק מעמד מרשים של הכנסת ספר תורה להיכל הישיבה הקדושה והקפות שניות. בעת שאחד מראשי הישיבה שליט"א היה בדרכו לאירוע הגיחו לעברו בריצה כמה אנשים, דחפוהו בעוצמה והפילוהו בכוח אל הקרקע. התוקפים שהיו נראים כבעלי חזות חרדית מיהרו להימלט מהמקום והותירוהו כשהוא מוכה וחבול".

"בני משפחתו ותלמידיו ששמעו על האירוע המזעזע מיהרו למקום כדי להחיש לו עזרה, והבהילוהו לקבלת טיפול רפואי. הבדיקות איבחנו פגיעה בידו, והצוות הרפואי ביצע חבישה של כף היד בגיבוס, כשהם קובעים שיהיה צורך במעקב רפואי נוסף בימים הקרובים".

"הידיעה על המקרה המחריד" כותבים בעיתון "פשטה בשעת לילה בבני ברק ובכל הריכוזים התורתיים, כאשר רבים מתלמידיו, שומעי לקחו ומעריציו, מביעים זעזוע עמוק ושאט נפש".

מנגד, בפלג השני מכחישים מכל וכל, גם שם מסתמכים על עדי ראייה, וטוענים כי "הגר"א דויטש ככל הנראה היה שקוע בלימוד בעת שנתקל באופניים ששכבו על הקרקע והחליק. את האירוע ראו עשרות וכל הכותרות של הפלס, כדרכם, מנופחות ומנותקות מהמציאות".

צפו במעמד הקפות שניות והכנסת ספר תורה בהשתתפות הגר"א דויטש אמש
לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים


פוניבז דחיפות טיפול רפואי מכות אשר דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד