כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר האסון

ממשלת פקיסטן עצרה סוחרים בבני אדם שאחראים לטביעת המהגרים

הרשויות הבטיחו שעשרת החשודים בסחר בבני אדם שנעצרו "ייענשו בחומרה" |  זאת לאחר שבשבוע שעבר 298 פקיסטנים נהרגו באסון הסירה היוונית

 ממשלת פקיסטן עצרה סוחרים בבני אדם שאחראים לטביעת המהגרים
המהגרים בתוך המים צילום: צילום מסך

הרשויות בפקיסטן עצרו 10 סוחרים בבני אדם לאחר שהתברר שרבים מעשרות המהגרים והפליטים שטבעו מול חופי יוון היו מהמדינה, שנמצאת כעת בעיצומו של משבר כלכלי ופוליטי חסר תקדים, אמרו גורמים רשמיים היום (ראשון). ראש הממשלה שהבז שריף גם הורה לצאת למבצע מיידי נגד סוכנים העוסקים בהברחת אנשים, ואמר שהם "יענשו בחומרה".

סוכנות החקירה הפדרלית עצרה את החשודים בסחר בבני אדם מחלקים שונים של החלק שבשליטת איסלמבאד של קשמיר - הידוע גם בשם אזאד ג'אמו וקשמיר - ועוד אחד מנמל התעופה של קראצ'י, שניסה לברוח לחו"ל, כך דיווחה הטלוויזיה המקומית.

מדי שנה, אלפי פקיסטנים צעירים יוצאים למסעות מסוכנים בניסיון להיכנס לאירופה ללא מסמכים מתאימים בחיפוש אחר חיים טובים יותר. דיווחים מצביעים על כך שהיו לפחות עשרות פקיסטנים על סיפון המכמורת שטבעה מול חצי האי פלופונס של יוון ביום רביעי, והרגה לפחות 78 בני אדם ומאות נעדרים נוספים. גברים צעירים, בעיקר ממזרח פונג'אב ומצפון-מערב מחוז ח'יבר פאחטונקווה, משתמשים לעתים קרובות בנתיב דרך איראן, לוב, טורקיה ויוון כדי להיכנס לאירופה.

כלי תקשורת מקומיים פרסמו הערכות כי ייתכן ש-298 פקיסטנים נהרגו באסון הסירה היוונית, 135 מהצד הפקיסטני של קשמיר. דיווחים אחרים העלו על הסיפון כ-400 אזרחים פקיסטנים. ביום שבת אמר משרד החוץ של פקיסטן ש-12 אזרחים שרדו, אך אין להם מידע על כמה מהם היו על הסירה. פקיד הגירה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית בעילום שם שהנתון יכול לעלות על 200. בהצהרה משותפת, הארגון הבינלאומי להגירה וסוכנות הפליטים של האו"ם אמרו כי בין 400 ל-750 אנשים בסך הכל נמצאים על סיפון המעבורת.

10 החשודים בסחר בבני אדם "נמצאים כעת בחקירה בגין מעורבותם בהקלת התהליך כולו", אמר צ'אודרי שאוקאט, פקיד מקומי מקשמיר בניהול פקיסטן. "ראש הממשלה נתן הנחיה נחרצת להגביר את המאמצים במאבק באנשים המעורבים בפשע הנתעב של סחר בבני אדם", נכתב בהודעת משרדו. דובר משרד החוץ, מומטאז זהרה באלוך, אמר בהצהרה כי שגרירות פקיסטן ביוון ממשיכה בקשר עם השלטונות היווניים כדי לזהות את 78 הגופות ששוחזרו. "בשלב זה, איננו מסוגלים לאמת את מספר וזהותם של אזרחים פקיסטנים בקרב הנפטרים", אמרה, והוסיפה כי תהליך הזיהוי יתבצע באמצעות התאמת DNA.

פקיסטן מהגרים טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד