ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מתקרבים לנורמליזציה?

התגייסות ישראלית מפתיעה לקמפיין הסעודי

ישראל העבירה מסר לסעודיה כי תתמוך בקמפיין של ריאד לאירוח כנס ה'אקספו' | יורש העצר הסעודי, מנהל קמפיין ענק להביא לבירת סעודיה לארח את הכנס, כחלק ממדיניות החוץ שהממלכה מובילה

ישראלי בירושלים עם דגל סעודיה
ישראלי בירושלים עם דגל סעודיה צילום: דוד פרלמוטר

ישראל במסר לסעודיה: נתמוך בקמפיין של ריאד לאירוח 'כנס האקספו', כנס בינלאומי ענק שסעודיה רוצה לארח בשנת 2030. מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, מנהל קמפיין ענק להביא לבחירת סעודיה לארח כינוס האקספו, כחלק ממדיניות החוץ שהממלכה מובילה, כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, מחר יקיים בן סלמאן ערב השקה להצעה הסעודית לאירוח האקספו, אירוע שיתקיים בפריז. אל האירוע יגיע נציג רשמי ישראלי, לאחר שקיבל הזמנה מסעודיה להשתתף באירוע. בכך, מעבירה ישראל מסר על כך שהיא מעוניינת בקרבתה לסעודיה, בזמן שממשל ביידן מפעיל לחצים לצעדי נורמליזיציה בין ישראל וסעודיה.

החלטה סופית על התמיכה הישראלית בהצעת סעודיה לאירוח האקספו טרם לא התקבלה רשמית, אך זה הכיוון המסתמן וכך גם הנוכחות הישראלית באירוע הסעודי החגיגי מסמלת את העתיד לבוא. ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.

רועי קייס פרשן לענייני ערבים ב'כאן חדשות' ציין היום כי יורש העצר הסעודי, בן סלמאן, טרם סיים את ביקורו בצרפת, שם נפגש עם מקרון בסוף השבוע. מחר הוא אמור להציג בפריז את מועמדותה של סעודיה לאירוח יריד אקספו 2030, ההחלטה בנובמבר הקרוב. "אם אכן ריאד תיבחר, מוכן להמר שלשם כבר נגיע עם דרכון כחול לבן".

לשש מדינות ערביות יש קשרים דיפלומטיים עם ישראל, החל עם מצרים ב-1979, ירדן ב-1994, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וסודאן ב-2020.

 

סעודיה ישראל נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד