כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אחרי שאיימה בבג"ץ

יועמ"שית הכנסת לגוטליב: "לסיעה יש סמכות להחיל מגבלות"

היועצת המשפטית לכנסת שיגרה מכתב תגובה לח"כ טלי גוטליב בו הדגישה בפניה כי ליו"ר הסיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי הח"כים כדי לאכוף משמעת קואליציונית, זאת בניגוד לטענת גוטליב

יועמ"שית הכנסת לגוטליב: "לסיעה יש סמכות להחיל מגבלות"
מליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, הוציאה הערב מכתב תגובה לחברת הכנסת טלי גוטליב, בעקבות פנייתה למיצוי הליכים בשל הסנקציות שהוטלו עליה בידי יושב ראש הקואליציה אופיר כץ.

במכתבה של היועצת המשפטית לכנסת, היא כותבת כי החלטת הסרת המועמדות של חברי הקואליציה התקבלה כהחלטה סיעתית ומחייבת משמעת: "התקבלה החלטה בקרב ראשי הקואליציה כי כלל חברי הכנסת של הקואליציה יסירו מועמדותם; כמו כן התקבלה גם החלטה של הסיעה, והוחלט להחיל משמעת סיעתית בעניינה של החלטה זו".

בעניין הסנקציות שהוטלו על גוטליב ציינה היוע"משית: "לסיעה וליו"ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה".

נזכיר כי לפני יומיים החליט יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, כי בשל הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית החמורה וחסרת התקדים של חברת הכנסת טלי גוטליב, יוטלו עליה הסנקציות הבאות: לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק, לא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. כל זאת עד להודעה חדשה.

בתגובה לכך איימה גוטליב בעתירה לבג"ץ, וכתבה: "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת. הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית".

טלי גוטליב אופיר כץ שגית אפיק הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד