כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גנץ ולפיד מכחישים

באופוזיציה שקלו הצעת חקיקה שתחזיר את אריה דרעי לממשלה

בשבוע שעבר העבירו באופוזיציה הצעה שתאפשר את חזרתו של אריה דרעי לשולחן הממשלה. לקואליציה הועברו מסמכים רשמיים בנושא ומסרים הוחלפו עד ערב לפני ההצבעה על נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים | האופוזיציה: "לא הועבר באישורנו שום נייר שמביע הסכמה"

באופוזיציה שקלו הצעת חקיקה שתחזיר את אריה דרעי לממשלה
מארק ישראל סאלם, פלאש 90

גורמים באופוזיציה העבירו בשבוע שעבר הצעה לקואליציה, שתאפשר את החזרתו של השר לשעבר אריה דרעי לשולחן הממשלה, כך דווח ב'חדשות 12'.

ההצעה, שעסקה בעילת הסבירות, כללה חקיקה שתמנע התערבות של בג"ץ במינוי מחדש של דרעי, אך הייתה הרבה פחות נדיבה בכל הנוגע להחלטות אחרות של הממשלה ושל הכנסת.

לקואליציה הועברו מסמכים רשמיים בנושא ומסרים הוחלפו עד ערב קודם ההצבעה על נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. בין היתר נשקלה האפשרות לקבוע כי שיקולים קואליציוניים לא יחשבו שיקולים זרים.  בנוסף לכך, דנו בכך שלבית המשפט לא יוכל לפסול מינויים לממשלה, אלא אם המועמד נפסל בשל אי כשירות.

גורמים באופוזיציה אישרו הערב את המגעים בנושא ואמרו: "ההסכמה הייתה על תנאי ובכפוף לביטחונות ששאר החקיקה תיגנז עד תום הכהונה", הדגיש אותו גורם.

מיש עתיד נמסר בתגובה: "יש עתיד לא הסכימה לשום מתווה, לא העבירה מסמכים ולא תסכים לפגיעה בדמוקרטיה. אל תקנו את הספינים של אף אחד. נתניהו נסחט בידי רוטמן ולוין, כל היתר זה פייק ניוז".

מאוחר יותר הוציאו יש עתיד והמחנה הממלכתי הודעה משותפת בה נאמר: "לא היו הסכמות לא בנושא חוק היועמ"שים ולא בנושא עילת הסבירות. מעולם לא הועבר באישורנו או בידיעתנו שום נייר שמביע הסכמה. קיימים פערים גדולים בין הצדדים גם בעילת הסבירות וגם בייעוץ המשפטי.

נתניהו צריך לסיים את תהליך בחירת הוועדה לבחירת שופטים ולשוב להידברות. צעדים חד צדדיים יקברו את תהליך ההידברות ויגרמו נזק בל ישוער לכלכלה הישראלית, לבטחון הלאומי ולאחדות העם".

דרעי לפיד גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד