כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תוך 24 שעות בלבד

אוקראינה טוענת כי כ-650 חיילים רוסים נהרגו

חיילים רוסים נוטשים כפרים כאשר כוחות אוקראינים מתקרבים לחצי האי קרים. אוקראינה טוענת כי כ-650 חיילים רוסים נהרגו תוך 24 שעות בלבד, כאשר מתקפת הנגד מתעצמת במהירות

אוקראינה טוענת כי כ-650 חיילים רוסים נהרגו
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

מתקפת הנגד של אוקראינה הגבירה את עוצמתה כאשר קייב כבשה כפר בחזית. לפי הדיווחים כפר בגבול אוקראינה רוסיה ננטש על ידי חיילים רוסיים בעקבות גל אינטנסיבי של התקפות מצד אוקראינה. שחרורו של כפר פיאטקה במחוז ז'יטומיר, מסמל את ההישג הראשון של אוקראינה במשך כמעט שבוע, כמו גם הסלמה של המתקפה על הנתיב הישיר ביותר לקרים.

בעוד אוקראינה לא אישרה את שחרור הכפר, גורם רשמי ברוסיה אמר אתמול כי הכפר נפל לידי האוקראינים. ולדימיר רוגוב, המנהיג שמונה על ידי רוסיה לאזור זפוריז'יה הכבוש, פרסם בטלגרם: "המתקפות של האויב הניבו תוצאות למרות הפסדים אדירים שלהם".

הוא אמר אתמול שהלחימה עדיין נמשכת, וחיילים אוקראינים התבצרו שם בזמן שספגו אש מאת ארטילריה רוסית. הכוחות המזוינים של אוקראינה דיווחו כי על פי ההערכות 650 חיילים רוסים נהרגו בקרבות ביום שבת בלבד.

מספר ההרוגים המשוער של חיילים רוסים מאז פלישת מוסקבה בשנה שעברה עומד כעת על 219,820, כך לטענת אוקראינה. המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה דיווח כי ביום שבת הושמדו 7 טנקים רוסיים ו-23 כלי רכב משוריינים.

בנוסף אתמול בבוקר ספגה רוסיה מכה הרסנית כאשר מתקפת מארב אוקראינית חיסלה מחסן תחמושת שלם. התקיפה הרסה מחסן תחמושת "משמעותי מאוד" בריקובה, סמוך לעיר הנמל הניצ'סק שבדרום חרסון שנמצא תחת כיבוש רוסי.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון חיילים הרוגים חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד