ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
גוש בטון ענק

העדויות רומזות: רוסיה פוצצה את סכר קחובקה

הסכר באוקראינה תוכנן לעמוד כמעט בכל התקפה שאפשר להעלות על הדעת - מבחוץ. הראיות מצביעות על כך שרוסיה פוצצה אותו מבפנים. חיישנים סיסמיים באוקראינה וברומניה זיהו את הסימנים המעידים לפיצוצים גדולים  

העדויות רומזות: רוסיה פוצצה את סכר קחובקה
פיצוץ הסכר הענק צילום: באדיבות המצלם

רגעים ספורים לאחר שהסכר המרכזי באזור מלחמה באוקראינה התפוצץ לפני כשבועיים הבעיה האמיתית הייתה במקום אחר, עטופה עמוק מתחת לפני המים הגועשים. מכיוון שהסכר נבנה בתקופת ברית המועצות, למוסקבה היה את כל השרטוטים ההנדסיים וידעה היכן נמצאות נקודות התורפה.

הסכר קחובקה נבנה עם גוש בטון ענק בבסיסו, מעבר קטן עובר דרכו מחדר המכונות של הסכר. במעבר הזה על פי העדויות מטען נפץ פוצץ והרס את הסכר.

ב-2:35 לפנות בוקר ו-2:54 לפנות בוקר ב-6 ביוני, חיישנים סיסמיים באוקראינה וברומניה זיהו את הסימנים המעידים לפיצוצים גדולים. עדים באזור שמעו פיצוצים גדולים בערך בין השעות 2:15 ל-3 לפנות בוקר, ורגע לפני שהסכר התפרק, לווייני המודיעין האמריקאי לכדו אותות חום אינפרא אדום שהצביעו גם על פיצוץ, כך חושף ה'ניו יורק טיימס'.

לאחר פריצת הקטע הראשון של הסכר עולה, כי כח המים גרם לשקע גדול יותר ויותר לתוך הסכר. כשמפלסי המים ירדו עוד יותר השבוע, הם ירדו מתחת לחלק העליון של תשתית הבטון. הקטע שקרס לא נראה מעל לקו המים - עדות חזקה לכך שהסכר ספג נזק מבני, אמרו מהנדסים.

העיתון מציין כי העדויות מצביעות בבירור על כך שהסכר נהרס על ידי פיצוץ שהתרחש בצד השולט בו, רוסיה. גורם צבאי אמריקאי בכיר אמר כי ארה"ב שללה התקפה חיצונית על הסכר, כמו טיל, או פצצה מבחוץ, וכעת מעריכים האמריקאים שהפיצוץ הגיע ממטען אחד או יותר שהוצב בתוכו, ככל הנראה על ידי רוסיה.

 

סכר פיצוץ ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד