כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ראשי הקואליציה ייפגשו

בכיר בממשלה משרטט את לוחות הזמנים של חקיקת הרפורמה המשפטית

אחרי הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית, בכיר בממשלה סימן את סדר הזמנים - והוא קרוב מאוד. בתוך כך, ראשי הקואליציה ידונו היום בלו"ז ההצבעות | עילת הסבירות על הכוונת אך העילה לא תבוטל בכל הנוגע לדרג ברשויות מקומיות 

בכיר בממשלה משרטט את לוחות הזמנים של חקיקת הרפורמה המשפטית
מחאת ימין בעד הרפורמה צילום: גילי יערי, פלאש 90

ראשי הקואליציה ידונו היום (שני) על המשך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, זאת בצל השהיית שיחות ההידברות בבית הנשיא על ידי לפיד וגנץ.

אחרי הבטחת ראש הממשלה לקדם את הרפורמה המשפטית, בכיר בממשלה סימן את סדר הזמנים - והוא קרוב מאוד. לדברי הבכיר המעורב בקידום הרפורמה המשפטית: "נעביר את עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית עד תום המושב הנוכחי". הבכיר צוטט בישראל היום.

מדובר בחקיקה לצמצום עילת הסבירות בנוסח דומה לחקיקה שהציע השופט נעם סולברג. לפי המתווה המסתמן, עילת הסבירות, שלפיה בג"ץ קובע לעיתים כי החלטות ממשלה ורשויות מנהליות אינן סבירות באופן קיצוני, תבוטל בכל הנוגע להחלטות ממשלה וועדות השרים. כלומר, החלטות הקשורות לחקיקה, למדיניות, למינויים, ולמינויי שרים כמו מינויו של דרעי. 

בנוסף, תבוטל עילת הסבירות בכל הנוגע למינוי בכירים בשירות המדינה. מנגד, העילה לא תבוטל בכל הנוגע לדרג ברשויות מקומיות. כמו כן, מסתמן שהמתווה המדובר של צמצום עילת הסבירות יקודם באמצעות חקיקה של ועדת החקיקה שבראשה עומד ח"כ שמחה רוטמן.

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר אמש כי כבר השבוע הקואליציה תתחיל בצעדים מעשיים לתיקון מערכת המשפט.

ראש הממשלה האשים את יאיר לפיד ובני גנץ בכישלון השיחות בבית הנשיא: "מה שהוכח בשבוע שעבר שגנץ ולפיד שיחקו משחק, שבעצם היה מצג שווא של כביכול הדיברות אבל בעצם  נתנו חודש ואחר כך עוד חודש ואחר כך עוד חודש - שלושה חודשים הנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר, זו הייתה מריחת זמן".

לדבריו, "הכוונה שלהם הייתה למסמס כל תיקון, בשעה שרוב גדול בציבור היום מבין שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט ולכן אנחנו נתכנס השבוע ונתחיל השבוע את הצעדים המעשיים, נעשה אותם באופן מדוד, אחראי אבל בהתאם למנדט שקיבלנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת".

מטעם מובילי מחאת השמאל נמסר: "האיומים של נתניהו על מערכת המשפט ייענו בתגובה ציונית הולמת: הפגנות ושיבושים שיביאו לכך שכל ניסיון לפגוע במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית ייכשלו.

נתניהו הודיע שישראל תהיה דיקטטורה והביא בדבריו לפגיעה קשה בכלכלה, קרע בעם ולטרלול מערכות נוסף. אנחנו ערוכים לסבב נוסף - וגם בו הדמוקרטיה הישראלית תנצח!".

הרפורמה המשפטית זמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד