י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כפר יונה: רפורמיות חיללו את ספר התורה

זעזוע בציבור החרדי: נשים רפורמיות בכפר יונה פרשו את קלף ספר התורה ורקדו עימו • רבה של כפר יונה: "בדרך כלל הספרים שלהם זה ספר תורה שכתבו מין, אבל אם יתברר שמדובר בס"ת כשר - חייבים לעשות קריעה" • תושבים: "מדובר בהתנהגות שיטתית. אנחנו נלחמים בתופעה. גם לפני יום כיפור התקיים מאבק נגדם"

צילום אילוסטרציה: חטיבת דובר המשטרה
צילום אילוסטרציה: חטיבת דובר המשטרה

זעזוע בישוב כפר יונה שבסמוך לנתניה: אתמול נערכו בישוב הקפות שניות על ידי קבוצת רפורמים, במהלכן חולל ספר תורה.

בבית כנסת השוכן בישוב והמנוהל על ידי רפורמים, ערכו המתפללים - נשים וגברים כאחד - הקפות שניות כשהם פורסים את קלף ספר התורה לאורך כל בית הכנסת, אוחזים בו בידיהם ושרים ורוקדים תוך זלזול מחפיר בספר התורה, ומתוך בחוסר צניעות בוטה.

תושבי הישוב הזדעזעו מהתנהגותם של הרפורמים ומחו על כך.

רב הישוב, הרב יוסף הללויה, הביע בשיחה עם 'בחדרי חרדים' זעזוע עמוק על כך ואמר: "בדרך כלל הספרי תורה שלהם זה הם כותבים, ואם כן יש לזה דין של ספר תורה שכתבו מין, אבל אם באמת נברר והספר תורה הזה כשר מדובר כאן במעשה נורא ואנחנו מחויבים לעשות קריעה על כך", הרב הללויה ציין כי במהלך השבת יעורר על המעשה הנבזה בבתי הכנסיות בישוב.

יצוין כי לטענת התושבים מדובר בבית כנסת שמתפלליו עושים זאת בשיטתיות. "הם בתחילה היו רדומים, אבל לאחרונה החלו להתעורר", אומרים תושבי הישוב, ומאשימים: "הם החלו לערוך בישוב קבלת שבת עם מוזיקה תוך כדי חילול שבת בפרהסיא, ביום כיפור הם ביקשו לעשות תפילה, המועצה נתנה להם אישור לערוך תפילה בגן בישוב, לפני כיפור הגיעו רבים מתושבי הישוב ונעלו להם את השער של הגן כדי שלא יצליחו לקיים מנין, אך הם בכל זאת הרסו את המנעול ונכנסו, זוהי תופעה שלאחרונה החלה להתעורר בישוב ואנו נלחמים נגדה בכל הכח", הם מסכמים בכאב.

משום כבוד התורה, אתר 'בחדרי חרדים' נמנע מלפרסם את תיעוד המעשה הנפשע
ספר תורה ביזוי הקפות קבלת שבת כפר יונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד