י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עוד ריקול לטויוטה

תקלת ניהול מנוע בטויוטה עשויה לגרום לזיהום אויר מוגבר

חשש מבעיה פוטנציאלית ברכבי טויוטה "פרואייס" בתוכנת יחידת בקרת המנוע. אם אכן קיימת בעיה, או שעלול להיווצר חשד שקיימת בעיה, נורת חיווי התקלה של מערכת האוריאה לא תדלק בעת הצורך

תקלת ניהול מנוע בטויוטה עשויה לגרום לזיהום אויר מוגבר
טויוטה פרואייס נקראת למוסכים צילום: טויוטה

לתשומת לב לקוחות טויוטה: לאחר שהשבוע דיווחנו על ריקולים למיניוואנים של קיה (קרניבל) וגם של טויוטה (סיינה), מגיע תורו של דגם נוסף של טויוטה להגיע למוסכים לריקול. לפי טויוטה, ה"פרואייס" מזומן בימים אלה לריקול אשר נוגע לתוכנת בקרת ניהול המנוע. כך, לפי יבואנית טויוטה, קריאת התיקון נוגעת לדגמי "פרואייס סיטי" אשר יוצרו בין התאריכים 28.11.20 לבין 16.07.2022 וגם דגמי פרואייס המסחריים הרגילים אשר מיועדים להובלת מטען אשר יוצרו בין התאריכים 06.10.21 לבין 11.07.2022.

קריאת התיקון, נוגעת לחשש מבעיה פוטנציאלית בתוכנת יחידת בקרת המנוע, שתפקידה הוא לנטר את פעולת המנוע ולהתריע במקרה וקיימת בעיה במערכת. אם אכן קיימת בעיה, או שעלול להיווצר חשד שקיימת בעיה, נורת חיווי התקלה של מערכת האוריאה לא תדלק בעת הצורך. כלומר הרכב יציג בפני הנהג הודעה אשר טוענת שמערכת האוריאה (תוסף דלק שתפקידו הוא להבטיח פליטת מזהמים נקיה), סובלת מתקלה, או שהודעה אשר מתריעה מפני הבעיה פשוט לא תוצג בלוח המחוונים. לסירוגין, מחשב הרכב עלול להציג חישוב שגוי של צריכת הדלק.

כנהוג בריקולים, את הרכב ניתן לתקן ללא עלות מצד הלקוח, באחד ממרכזי השירות המורשים של טויוטה, כאשר משך התיקון הוא כחצי שעה. מומלץ לתאם את הפגישה לצורך התיקון מראש. בהקשר זה חשוב לציין: לפי חוק, רכב שזומן לריקול ולא ביצע את הריקול תוך חצי שנה, לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי, כלומר ה"טסט" השנתי.

 

 

 

טיוטה ריקול תקלה טכנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד