י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נערכים: הסתיים תרגיל התגוננות מפני ה'אבולה'

החשש הגלובלי מהנגיף הקטלני מגיע לישראל: תרגיל היערכות מיוחד למקרה של חולה שיגיע לישראל - הסתיים בהצלחה הבוקר

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי

הסתיים תרגיל התגוננות מפני נגיף האבולה. בתרגיל השתתפו יחידות מנתב"ג, משרד הבריאות, מד"א רשות הההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים ומשטרת ישראל.

התירגול כלל איתור נוסעים המגיעים לארץ ממדינות בעלות סיכון להפצת מחלת האבולה, צורת הבידוד, הטיפול הרפואי הראשוני ופינוי הנוסעים לבית חולים 'שיבא' כמו גם קליטתם ואופן הטיפול בבית החולים.

על פי הנחיות משרד הבריאות נוסעים ששהו בשלושת השבועות האחרונים במדינה בה קיימת הדבקה פעילה של המחלה ויש להם חום מעל 38 מעלות - צריכים להיות מפונים למרפאה לבידוד ומשם לבית חולים.

תרגיל זה מתקיים בהמשך לדיונים שמקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבועות האחרונים במטרה להיערך להתפשטות נגיף האבולה בעולם.

ראש הממשלה נתניהו הנחה את המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה להוביל את עבודת המטה בהיערכות המדינה להתמודדות עם הנגיף יחד עם משרד הבריאות, משרד החוץ, משרד התחבורה, רשות האוכלוסין במשרד הפנים, רשות שדות התעופה וגורמים נוספים.

אמש עם צאת החג קיים ראש הממשלה נתניהו התייעצות נוספת לבחינת היערכות רשויות המדינה להתפשטות נגיף האבולה בעולם. בהתייעצות הטלפונית השתתפו גם שרת הבריאות יעל גרמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור ארנון אפק ומנהל נתב"ג שמואל זכאי. בהתייעצות ניתנה סקירה על התרגיל.

בשיחה הנחה ראש הממשלה נתניהו להגביר את ההיערכות בכל דרכי הכניסה לישראל: מהאוויר, מהים ומהיבשה, ולנקוט בצעדי מנע לרבות בדיקות חום לנוסעים המגיעים מאזורים שבהם יש חשש להתפרצות הנגיף.
תרגיל אבולה היערכות רופאים שיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד