כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פחות מהתחזיות הקודרות

45 הרוגים ו-31 נעדרים בפיצוץ הסכר באוקראינה

בשתי הגדות של הנהר נמצאו עד כה 45 הרוגים, ומספר הנעדרים הכולל עומד על 31. מפלס המים בכל האזורים שהוצפו לאחר פיצוץ הסכר כבר ירד באופן מלא. אוקראינה יכולה לצלוח את הנהר בקלות עם חיל רגלים

45 הרוגים ו-31 נעדרים בפיצוץ הסכר באוקראינה
ההצפות בחרסון צילום: לשכת נשיא אוקראינה

קרוב לשבועיים אחרי פיצוץ סכר נובה קחובקה במחוז חרסון שבדרום אוקראינה, מגיעים מספרי ההרוגים, והם הרבה פחות משמעותיים מכפי שהעריכו בתחילת האירוע. אתמול עדכנה אוקראינה כי בגדה המזרחית של הדנייפר שנשלטת על ידי אוקראינה, נמצאו עד כה 16 הרוגים, ואילו בצד המערבי של הנהר, הנשלט על ידי רוסיה נמצאו עד כה גופותיהם של 29 הרוגים.

בסך הכל בשתי הגדות של הנהר נמצאו עד כה 45 הרוגים, ומספר הנעדרים הכולל עומד על 31. עם זאת, יתכן שהמספרים שמספקת רוסיה חלקיים בלבד, למרות שעל פניו נראה שלאוקראינים יש מידע רציף אודות המתחולל בשטחים הכבושים, כתוצאה מתקשורת שוטפת שמתנהלת עם אזרחים שנמצאים מהעבר השני של הדנייפר.

מפלס המים בכל האזורים שהוצפו כבר ירד באופן מלא, ולפי הדיווחים, אוקראינה סגרה סכר קודם לפני הסכר שקרס בנובה קחובקה, כך שבמורד הנדייפר הפכו המים רדודים מאוד, ובאזורים מסוימים ניתן אפילו לעבור את הנהר בהליכה.

דיווחים אלו לא מאומתים בשלב זה, ואם יש בהם אמת, המשמעות היא שאוקראינה יכולה לצלוח את הנהר בקלות עם חיל רגלים, באזור שבו רוסיה בכלל לא הכינה ביצורים כי לא חשבה שיש לה סיבה לחשוש מפני צליחה המונית של חיילים אוקראינים.

חרסון סכר מלחמת אוקראינה רוסיה נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד