כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הדרשן המפורסם חרג מהרגלו

הסיפור המרגש של היתום שמקטנותו לא הרגיש "אבא ואמא"

הדרשן המפורסם הגאון רבי ברוך רוזנבלום יוצא באופן חריג ופונה לציבור שומעי לקחו בבקשה יוצאת דופן • חברו, ראש ישיבה חשוב, קיבל על עצמו להשיא את אחד מתלמידיו, יתום וחסר כל • הרב רוזנבלום מבקש שנסייע לו ומבטיח שהקב"ה ישלם לתורמים את שכרם במידה כנגד מידה

הסיפור המרגש של היתום שמקטנותו לא הרגיש "אבא ואמא"
זר כלה צילום: unsplash

דרשותיו הנלהבות של הרב ברוך רוזנבלום מוצאות מסילות לליבותיהם של רבים. אין ספור אנשים מקשיבים לו מדי שבוע, מיעוטם זוכים להגיע לשיעורים ולראותו פנים אל פנים, ורבים רבים עושים זאת דרך המחשב, הרדיו או הטלפון, צופים, מאזינים ומפנימים.

צפו בדבריו הנרגשים של הגאון רבי ברוך רוזנבלום>>

הרב רוזנבלום, יהודי מלא רגש, מוסר את שיעורים 'עם כל הנשמה', הוא חי את הנושא ומכניס את המאזינים שלו לאווירה. אבל הוא אף פעם לא השתמש בהשפעה הגדולה שלו על הציבור כדי לבקש משהו גשמי, רק התחזקויות והתעוררות רוחנית.

אבל הפעם חורג הרב רוזנבלום ממנהגו ומבקש בקשה אחת מיוחדת, לעזור לחברו ראש הישיבה החשוב, שקיבל על עצמו להשיא את אחד מתלמידיו, יתום וחסר כל שעומד להתחתן בקרוב, ואין לו את המינימום ההכרחי כדי לממן את הוצאות החתונה.

מאז היה ילד קטן התגלגל היתום הרך בין בתי קרובים וחברים במשך תקופה, בלי יציבות, בלי אופק, בלי תקווה לעתיד. ילד יתום שאף אחד לא הצליח למצוא לו פתרון ראוי לשמו.

צפו בדבריו הנרגשים של הגאון רבי ברוך רוזנבלום:



בסופו של דבר הוא הגיע לבית היתומים בלומנטל, וגדל כמו בסיפורים, בפנימיה עם מדריכים ועם אם בית שדאגה לצרכיו, וזאת הרבה הרבה לפני שהגיע לגיל בר מצווה והלך לישיבה.

הסיכויים שלו להצליח בחיים שאפו לאפס. ילדות קשה, מכל הבחינות, רקע מזעזע לחיים עצמם, אבל ב'בלומנטל' הצליחו לשקם אותו, להעניק לו תקווה ואור, לבנות את האישיות שלו וכשהבחור הגיע לישיבה הוא החל לפרוח!
היתום הצעיר הפך להיות השקדן הגדול, התלמיד המוצלח שכל רבותיו אהבו לשוחח איתו בלימוד ולהשיב על שאלותיו החכמות. הוא עלה והתעלה עד שהפך לבן עליה של ממש. סיפור הצלחה!!!

באחרונה הגיע לפרקו, ואכן נמצא עבורו שידוך הולם, תלמידת 'בית יעקב' ממשפחה טובה, אביה אברך השוקד על התורה והעבודה, וגם היא רצתה ושאפה לכזה בעל, שיהיה תלמיד חכם, ואכן זכתה לכך.

ראש הישיבה שלו נרתם לעניין וקיבל על עצמו לממן את כל הוצאות החתונה, אלא שגם הוא אינו משופע בממון רב, ולכן התגייס הרב רוזנבלום לעזרתו, כדי שבכוחות משותפים שלו ושל ראש הישיבה, יחד עם כלל ישראל, יוכל החתן להיכנס תחת חופתו בעזרת.

צפו בדבריו הנרגשים של הגאון רבי ברוך רוזנבלום>>

קופת העיר הרב ברוך רוזנבלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד