כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דרמה: 'דגל התורה' תתמוך בגר"ש אליהו

לאחר שהגר"ש אליהו ביקר בבתיהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, הודיעה סיעת 'דגל התורה' על תמיכה רשמית במועמדותו של רבה של צפת לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים • במהלך, שצפוי לסייע גם למועמדות הגרמ"ח לאו לתפקיד הרב האשכנזי - יתמכו גם חסידויות גור ובעלזא

בביקור הצהריים בבית הגראי"ל
בביקור הצהריים בבית הגראי"ל

דרמה במירוץ לרבנות ירושלים: היום (ו) בשעות הצהריים ביקר רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, בבתיהם של הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן, וזכה לתמיכתם המלאה במועמדותו לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים. לגר"ש התלווה גם יו"ר סיעת יהדות התורה במועצת עיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר.

הגראי"ל הביע תמיכה במועמדות הגר"ש והורה להצביע עבורו, ואילו הגר"ח ציין כי "מה שר' אהרן לייב אומר זה מה שצריך לעשות, שיהיה ברכה והצלחה ושנה טובה".

קדמו לפגישה מגעים שהתנהלו מזה תקופה ארוכה, ובמהלכן הוברר כי הגר"ש ישמר את כל הנדרש מבחינה הלכתית לדעתם של גדולי ישראל ויקפיד במיוחד על צביונה של ירושלים, וכמו כן כי תמיכה במועמדותו עשויה לסייע למועמדות הגרמ"ח לאו לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים.

הרב שמואל אליהו, בנו של הגר"מ אליהו, צפוי ליהנות גם מתמיכתה של חסידות גור, לאחר שביקר בביתו של האדמו"ר במהלך החג, וכן של חסידות בעלזא. ככל הנראה, יבקר הגר"ש אצל האדמו"ר מבעלזא במוצ"ש.

גורמים ב'דגל התורה' מציינים ל'בחדרי חרדים' כי מהלך שכזה עשוי לקדם את דיל אליהו-לאו, כאשר חברים בגוף הבוחר מהזרם הדתי לאומי התומכים במועמדותו של הגר"ש אליהו, עשויים לתמוך בתמורה לתמיכה חרדית כזו - במועמדותו של הגרמ"ח לאו לתפקיד הרב האשכנזי.





בחירות הגראיל אליהו תמיכה לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד