א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ביקור נדיר

שי לבלינקן: אנחנו מכבדים את האינטרסים של אמריקה

בתום ביקור נדיר בבייג'ין שמטרתו להבטיח שהמעצמות הגדולות לא ידרדרו לסכסוך, נפגש שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן עם נשיא סין שי ג'ינפינג. שי לבלינקן: "אנחנו מכבדים את האינטרסים של אמריקה ולא מבקשים לערער עליהם"  

שי לבלינקן: אנחנו מכבדים את האינטרסים של אמריקה
הנשיא הסיני עם שר החוץ האמריקאי צילום: משרד החוץ הסיני

בתום ביקור נדיר בבייג'ין שמטרתו להבטיח שההבדלים הרבים וחילוקי הדעות בין המעצמות הגדולות לא ידרדרו לסכסוך, נפגש היום (שני) שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן עם נשיא סין שי ג'ינפינג.

בתחילת הפגישה פנה שי לבלינקן ואמר לו: "אני מקווה שבאמצעות ביקור זה, תהיה תרומה חיובית יותר להשגת יציבות ביחסי סין-אמריקה", והדגיש כי בייג'ין לא רוצה לערער על האינטרסים האמריקאיים.

הנשיא הסיני הדגיש כי במהלך הפגישה "הושגה התקדמות" והושגו "נימוקים של הבנה" בין שתי המדינות. "שני הצדדים התקדמו והגיעו לבסיס של הבנה בנקודות ספציפיות", אמר שי לבלינקן, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הסיני הרשמי.

"העולם צריך לייצב את היחסים בין סין לארה"ב, שתי המדינות יכולות למצוא את הדרך הנכונה להתאים את עצמן לעתיד האנושות", ציין הנשיא הסיני.

דוברת משרד החוץ הסיני פרסמה בחשבון הטוויטר את עיקרי הדברים שנאמרו בפגישה: "הצד האמריקני מצפה לקיים מעורבות ברמה גבוהה עם הצד הסיני, לשמור על קווי תקשורת פתוחים, לנהל באחריות את ההבדלים ולרצות להשיג דיאלוג, ושיתוף פעולה".

בנוגע למצב עם טייוואן ציינה הדוברת: "ארה"ב לא מחפשת מלחמה קרה חדשה, היא לא שואפת לשנות את השיטה של ​​סין, הבריתות שלה לא מכוונות נגד סין, היא לא תומכת ב"עצמאות טייוואן", והיא אינה מחפשת סכסוך עם סין".

הסינים ציינו כי: "סין תמיד מקווה לראות מערכת יחסים איתנה ויציבה בין סין לארה"ב ומאמינה ששתי המדינות הגדולות יכולות להתגבר על קשיים שונים, ולמצוא את הדרך הנכונה להסתדר על בסיס כבוד הדדי, דו קיום שליו ושיתוף פעולה מנצח".

עוד נמסר מהסינים: "ארצות הברית צריכה לכבד את סין ואסור לה לפגוע בזכויות ובאינטרסים הלגיטימיים של סין. אף צד לא צריך לשלול מהצד השני את זכותו הלגיטימית להתפתחות".

סין ארה''ב אנתוני בלינקן טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד