ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בן דהן על סערת כפר יונה: "זלזול וניתוק"

סגן שר הדתות הגיב בחריפות לחשיפת 'בחדרי חרדים' על חילול ספרי התורה בכפר יונה • בפנים: מה מגיבים הרפורמים?

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על הזלזול הנורא בכפר יונה, כאשר קבוצת רפורמים בתערובת נשים וגברים פתחה ספר תורה ורקדה עמו תוך ביזוי יריעות הקודש, מגיבים מלשכת סגן שר הדתות אלי בן דהן: "כל מי שרגש יהודי בליבו והתחנך על ברכי המסורת של בית אבא מבין את הכבוד והחרדה השמורים לספר התורה. בעולם היהודי שלא מבדיל בין חילונים לדתיים, הכבוד לספר התורה לא משתנה ולא צריך הסבר.

"תמונות כאלה גורמות ליהודים חילונים, מסורתיים ודתיים בתל אביב, באר שבע או כל מקום אחר לזוע באי נוחות בכיסאם ולתהות מהיכן מגיע זלזול וניתוק כזה. הטקס שבמהלכו פרסו את ספר התורה מעל ראשי המשתתפים, פוגע ברגש היהודי הפנימי ביותר שדורש לכבד את ספר התורה. לא בדרך זו חוגגים את שמחת תורה".

לעומת זאת, נאווה חפץ, רבאיית רפורמית, מגיבה ל'בחדרי חרדים' על הפרסום: "זהו מנהג החג, כל שמחת התורה הוא מנהג של הדורות האחרונים ואינו נזכר בתלמוד, ומנהג לפתוח את הספר תורה ולפרוס אותו ולרקוד זהו מנהג שנהגו כך בהרבה קהילות אורטודקסיות בתפוצות ישראל".

במענה לדברי הגמרא כי 'האוחז ספר תורה ערום נקבר ערום', משיבה חפץ, כי "בשמחת תורה זה עניין אחר, בשמחת תורה זה חלק מתהליך חינוך הילדים שמותר לפתוח את הספר, וכך נהגו בקהילות גם בארץ וגם בחו"ל, כולל קהילות אורטודקסיות, לא בשמיים היא, אלא בארץ, וזה הרעיון שמאחורי פריסת הספר תורה".
ספר תורה רפורמים חילול שמחת תורה בן דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד