כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סתימה בביוב - סוגי סתימות נפוצים, מחירים ואיך מטפלים?

האם יש הבדל בין פתיחת סתימה בביוב של בניין משותף לבין סתימה בבית פרטי או בדירת מגורים? לא בהכרח, אך לעיתים כן. סתימות בבניין עשויות להתרחש סמוך לצנרת של אחת הדירות או קרוב יותר לקו הביוב הראשי

סתימה בביוב - סוגי סתימות נפוצים, מחירים ואיך מטפלים?
סתימה בביוב צילום: freepik

בוודאי תסכימו אם נגיד לכם שלבעיה ושמה סתימה בביוב יש ריח לא נעים. אבל אין דין סתימה פשוטה שניתן להיפטר ממנה באמצעים ביתיים, כדין סתימה רצינית יותר, שמצריכה עזרה מקצועית. בסקירה שלפניכם נתאר סיבות נפוצות לסתימות וחסימות ביוב, נסביר איך מטפלים בכך וגם מהם המחירים.

פתיחת סתימה בביוב, מתי אפשר לבד

בהמשך נתאר כמה סוגים של סתימות ביוב שמצריכות עזרה מקצועית של שרברב או ביובית. אך קודם לכן, כדאי לדעת שיש מקרים שבהם פתיחת סתימה בביוב ניתנת לביצוע בעצמכם, ללא עזרה. למי שרוצה לדעת איך פותחים סתימה בביוב באופן עצמי, קראו את הפסקה הבאה. אם אתם רוצים לדעת על סוגי הגורמים לסתימות, תוכלו לדלג לסעיף שלאחר מכן. 

המקרים הנפוצים שניתן לנסות לטפל לבד הם סתימה באמבטיה, במקלחון או בכיור. אם המים לא יורדים, נסו להשתמש בשיטת יצירת הוואקום, באמצעות פומפה. ניתן לנסות להשתמש בחומרים פותחי סתימות, המיועדים לשימוש ביתי, אך אין להגזים בכך. מדובר בחומרים חריפים שיוצרים אדים מסוכנים לנשימה. שימוש בחומרים אלה (גרגירים או אבקה בדרך כלל) לעיתים קרובות, עלול לפורר את הצנרת. כאשר משתמשים בחומרים אלה, יש לשפוך בזהירות ועדיף להשתמש במשקפי מגן. לאחר מכן, יש להזרים מים בכמות רבה על מנת שהחומר לא יזיק לצנרת. אם נתקלים בסתימה שחוזרת פעם אחר פעם, קיראו לאיש מקצוע שישתמש באמצעים מקצועיים לפתיחת הסתימה.

סוגי סתימות נפוצים, למה זה קורה ואיך מטפלים

מקרים נפוצים למדי של סתימות הם אלה:

  • סתימה שורשים בביוב – שורשים של כמה סוגי צמחים ועצים מסוגלים לחדור לתוך צנרת שעוברת בגינה או בתוך האדמה. השורשים יכולים לחדור דרך חיבורי צנרת, דרך בריכות ביוב או סדקים. כאשר השורשים מצטברים ונוצרת סתימה, קו הביוב עלול להתבקע והביוב מתחיל לעלות על גדותיו. טיפול בשורשים יכול להיעשות על ידי משיכת השורשים החוצה או על ידי חיתוך והזרמת לחץ מים בעוצמה גבוהה.
  • סתימה בביוב כתוצאה ממגבונים – מגבונים אינם נייר טואלט ובניגוד אליו הם לא מתפוררים. מדובר על בד שהוא אומנם דק, אך עלול להצטבר בביוב ולגרום לסתימה. הסתימה הזאת ניתנת למניעה פשוט כאשר מפסיקים להשליך מגבונים לאסלה. אם סתימה כזאת מתרחשת, לא בטוח ששימוש בפומפה יצליח לשלוף את המגבונים. שרברב מקצועי יוכל לגשת לסתימה תוך שימוש באמצעים ארוכים לפתיחת סתימות.
  • הצטברות של פסולת ולכלוך מסוגים שונים – לעיתים שוקעים עם הזמן חומרים בתוך קווי הביוב. זה יכול לקרות בתקופת של שיפוצים כאשר חול וחצץ חודרים לצנרת. זה עשוי להתרחש בשל הצטברות של שומנים. סתימות של שמן שהפך למוצק עלולות להתרחש בכיורי מטבח וכן גם בגופים מוסדיים כגון מסעדות, מפעלי עיבוד מזון ועוד. לכן, יש להימנע מהשלכת שומן למערכת האינסטלציה הרגילה. עדיף להשליך למיכלי איסוף שמן. אנשי מקצוע יכולים להתמודד עם סתימות מסוג זה על ידי מכשירי קידוח, על ידי רובוט בשליטת מפעיל, על ידי מצלמת סיב אופטי שמזהה את מקום הסתימה ועוד.
  • סתימות בבריכות ביוב – מתרחשות כאשר לא מקפידים על תחזוקה קבועה של קווי הביוב. חשוב להזמין שירות תחזוקה מעת לעת, כדי למנוע סתימות וקלקולים.

ומה לגבי מחירים? לרוב פתיחת סתימה תעלה כמה מאות שקלים. צריכים לפתוח סתימה בביוב? צפו במפת אזורי השירות של ביובית אלפא.

כמה טיפים בתוספת שיטות נפוצות שעובדות

נסכם כעת כמה שיטות נפוצות שעובדות ועוד טיפים מועילים.

  • בשימוש בפומפה, ודאו שאתם יוצרים ואקום לפני שאתם מרימים את המכשיר לשם שאיבת סתימה.
  • מעת לעת כדאי לפרק ולנקות את הסיפון שמתחת לכיורים. זה מנוע סתימות בעתיד.
  • השתמשו במסננים בכיורים, כדי ללכוד לכלוכים לפני שגורמים לסתימה.
  • במקלחת, הקפידו לאסוף את השערות לפני שהן חודרות פנימה ויוצרות סתימה.
  • הימנעו מזריקת מגבונים לאסלה (עדיף גם כאלה שרשום עליהם שהם מתכלים).

ונסיים בחידה: האם יש הבדל בין פתיחת סתימה בביוב של בניין משותף לבין סתימה בבית פרטי או בדירת מגורים? לא בהכרח, אך לעיתים כן. סתימות בבניין עשויות להתרחש סמוך לצנרת של אחת הדירות או קרוב יותר לקו הביוב הראשי.

סתימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד