כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גינויים משמאל ומימין

"מופע אימים אנטישמי": סערה בעקבות סרטון השנאה מהאוטובוס בהוד השרון

התיעוד של אישה מקניטה בחור בעל מראה חרדי באוטובוס בהשמצות בעלות ניחוח אנטישמי עורר סערה גדולה ברשתות ובמערכת הפוליטית. יו"ר ש"ס: "לא מתביישים בפאות שלנו" | העיתונאי יאיר שרקי: "נניח שהוא היה סתם חרדי מן השורה, שיושב ולומד. זה מצדיק הערות כאלה?"

"מופע אימים אנטישמי": סערה בעקבות סרטון השנאה מהאוטובוס בהוד השרון
ישראל יונתן הירש צילום: מתוך פייסבוק

התיעוד שפורסם הבוקר (שני) בו נראה צעיר חרדי משיב לאישה שתקפה אותו באוטובוס בהוד השרון רק משום מראהו החרדי, עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית. רבים בציבור החרדי הביעו שביעות רצון מהדרך המתונה בה השיב הבחור ישראל יונתן הירש לאישה המקניטה והדגישו כי גם אם הוא לא היה משרת בצבא, השמצות כאלה הן בגדר אנטישמיות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לסרטון השנאה באוטובוס בהוד השרון: "אנחנו לא מתביישים בכיפה שלנו. לא מתביישים בפאות שלנו ולא מתביישים בזהות שלנו. אנחנו גאים שזכינו לחיות כיהודים בארץ ישראל. המסיתים והמגדפים הם אלה שצריכים להתבייש".

יו"ר המחנה הציוני בני גנץ הגיב: "הסרטון של הצעיר החרדי באוטובוס, פוצע. זה לא משנה איפה אדם שירת או האם הוא שירת, או מה אנחנו לובשים ולמי אנחנו מתפללים - כדאי שנזכור שכולנו אחים. אני מקווה שהנוסעת תמצא את הדרך להתנצל בפניו ושהוא ימצא את המקום למחול לה".

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב: "ישראל יונתן הירש, עם ישראל מוקיר אותך, מחבק אותך ואוהב אותך. האנטישמיות שחווית אין לה מקום באף מדינה בעולם, קל וחומר בבית הלאומי של העם היהודי, מדינת ישראל".

איש התקשורת ינון מגל כתב: "לא הבנתי ואם החרדי לא שרת בצבא, הוא "צריך לרדת מהאוטובוס?" הוא צריך להסביר "למה הוא חובש כיפה?" אתם קולטים מה קורה פה?". מגל גם ציין כי שירת עם אביו של הבחור החרדי ביחידה (סיירת מטכ"ל).

העיתונאי יאיר שרקי כתב: "הבחור בסרטון הוא ישראל הירש, במקרה, קצין בצה"ל וסרן במילואים ביחידה קרבית. עו"ד בשירות המדינה ותושב הוד השרון. אבל נניח שהוא היה סתם חרדי מן השורה, שיושב ולומד תורה. זה מצדיק הערות כאלה באוטובוס על כיפה ופאות?"

העיתונאי ישראל כהן: "רק הבוקר עוד התגולל נחום ברנע נגד חוק הגזענות שיזם ח"כ יעקב אשר בכדי למנוע תופעות מכוערות כמו הסרטון הדוחה שפורסם היום, שבו אישה יוצאת בשנאה מבישה נגד חרדי באשר הוא. מעניין מה יהיה לו להגיד כעת. אין דבר צודק יותר מקידום החוק הזה בכל הכוח ויפה שעה אחת קודם".

התסריטאי ואיש הימין מני אסייג הגיב: תצפו בזה ותזדעזעו! מופע אימים אנטישמי בחוצות מדינת היהודים. רק שתדעו לכם אנטישמים קטנים ומזיקים, ברגע האמת אנחנו נגן בגופנו על אחינו החרדים מפניכם המכוערות! לא כדאי לכם לנסות אותנו ולהגדיש עוד את הסאה! אתם לא מכירים אותנו, אנחנו משוגעים אנחנו!"

איש מחנה השמאל אלדד יניב הגיב: "אחי אתה. והרוב הגדול שלא שייך לכת הסיקריקים מרגיש בדיוק כמוני".

גם עיתונאי השמאל אביעד גליקמן גינה: "אני מאוד מאוד מקווה שהאישה הזאת תתנצל בפני יונתן הירש. איזו התנהגות דוחה ומבישה".

העיתונאי יענקי פרבר כתב: "קצת אירוני שאנשים שמגנים על החרדי שהותקף מילולית באוטובוס, הם אנשים שיושבים באולפנים שבאופן קבוע מסיתים נגד החרדים, מאיפה אתם חושבים הגברת קיבלה את הרעיונות? מהמקווה בזופניק או מהמהדורה המרכזית?"

ח"כ מיכל וולדיגר בהגיבה לסרטון הקשה: "לפיד וליברמן, כל הכבוד, הצלחתם. שנאת החינם לה אתם מטיפים לא שבה ריקם. הסרטון הזה צריך לזעזע כל אדם בר דעת".

ח"כ ארז מלול: "הסרטון המזעזע שעו"ד יונתן הירש סגן במילואים ביחידה קרבית בצה"ל מותקף במילים קשות כשנסע באוטובוס, מוכיח שנאה וגזענות נטו לכיפה ולמסורת- דברים שמזכירים לנו תקופות אפלות בהיסטוריה. גם שהגברת הבינה, שהאיש עשה צבא, ממשיכה את התקפה. בטוחני שדעה זו לא מייצגת את כלל תושבי הוד השרון".

 

הסתה נגד חרדים גיוס הוד השרון סערת האוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד