י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
חטא על פשע

רוסיה חוסמת סיוע הומניטרי לתושבי חרסון

רוסיה דחתה את בקשת האו"ם לגישה הומניטארית לאזורי השיטפונות באוקראינה. "האו"ם ימשיך לעשות כל שביכולתו כדי להגיע לכל האנשים - כולל אלה שסובלים כתוצאה מהרס הסכר האחרון"

רוסיה חוסמת סיוע הומניטרי לתושבי חרסון
ההצפות בחרסון צילום: לשכת נשיא אוקראינה

האו"ם האשים את רוסיה בחסימת סיוע הומניטרי באזורים שבשליטת מוסקבה במזרח אוקראינה, האזורים הללו נחרבו מהשיטפון שנגרם מהפיצוץ סכר קחובקה על ידי הרוסים. אלפי אנשים נאלצו לברוח לפני שבועיים במורד הזרם באזור חרסון, והשיטפון הרס גם חוות ומערכות אקולוגיות שלמות.

"ממשלת הפדרציה הרוסית דחתה עד כה את בקשתנו לגשת לאזורים הנמצאים בשליטתה הצבאית הזמנית", מסרה המתאמת ההומניטרית של האו"ם לאוקראינה, דניז בראון, בהצהרה.

"האו"ם ימשיך לעשות כל שביכולתו כדי להגיע לכל האנשים כולל אלה שסובלים כתוצאה מהרס הסכר האחרון הזקוקים בדחיפות לסיוע מציל חיים, לא משנה היכן הם נמצאים", הוסיפה בראון. "אנו קוראים לרשויות הרוסיות לפעול בהתאם להתחייבויותיהן על פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי".

הרוסים טוענים כי ההחלטה לדחות את עזרת האו"ם באזורים המוצפים שתחת כיבוש רוסי נבעה מחששות ביטחוניים ו"ניואנסים אחרים". שר הפנים האוקראיני איהור קלימנקו אמר כי 17 בני אדם מתו מפיצוץ הסכר בשטח שהוחזק בידי ממשלת אוקראינה, כאשר 31 בני אדם נוספים עדיין נעדרים. לדבריו, כמעט 900 בתים נותרו מתחת למים ויותר מ-3,600 בני אדם פונו.

סכר מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד