י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ייאוש כפול

חוותה דיכאון אחרי לידה וגילתה שזכאית לכסף רב

יולדת הגיעה למצב של ייאוש כפול -  הדיכאון אחרי לידה שיבש את אורח חייה ואם לא די בזה, הניסיונות לקבל תשלום נדחו פעם אחר פעם • מה סכום הכסף שקיבלה לבסוף? גם אתם לא תאמינו

חוותה דיכאון אחרי לידה וגילתה שזכאית לכסף רב
קצבה בעקבות דיכאון צילום: freepik

במרוצת החיים אנו נתקלים בלא מעט קשיים הכרוכים בסבל פיזי או נפשי. אולם רבים אינם מודעים לעובדה  כי אותו סבל יכול להיות מתורגם לתמורה כלכלית מכובדת בלא מעט מקרים, במידה והוא מביא לפגיעה בתפקוד ובהתנהלות החיים התקינה.

הסיפור של לאה (הפרטים טושטשו לצורך שמירה על הפרטיות), ממחיש לנו כיצד לפעמים גם הידיעה המוקדמת אינה מספקת, כשאין באמתחתך את הידע והניסיון המקצועיים הנדרשים לצורך הליך הגשת תביעה.

השאירו פרטים ואולי תגלו כי אתם זכאים לסכומי כסף בלתי מבוטלים>>>

אחרי שנתיים בהם חיכתה לפרי בטן, ילדה לאה את בתה הבכורה בסימן טוב ומזל טוב. אלא שלצד חגיגות השמחה, לאה חשה בחוסר חשק וסיפוק כללי בחיים. בימים שאחרי הלידה היא תלתה זאת בשינויים הורמונליים ובגורמים טבעיים נוספים. אולם כשהדיכאון לא עבר גם בחלוף מספר חודשים, היא הגיעה למסקנה העגומה - היא חווה דיכאון אחרי לידה. במקום לחבק בחום את הקטנה, היא חשה ריחוק וניכור מהעולם, כאשר כל חשקה היה להתחפר מתחת לשמיכה. "מה שמתסכל בדיכאון בתקופה הזו, הוא הפער שיש בין המציאות הקשה לציפייה ממך", מספר לנו בעלה בשיחה גלוית לב. "אנשים מגיעים לבקר ולשמח אותנו והיא צריכה להיות בדמות של האמא המאושרת ולשחק כאילו הכל כרגיל".

חופשת הלידה הסתיימה, אולם לאה לא חזרה לעבודתה. "לא הייתה לה המסוגלות הנפשית לעשות את הדבר הבסיסי כל כך כמו לצאת מהבית לעבוד, לפרנס את המשפחה, שכעת התרחבה וזקוקה לזה יותר מכל".  

איך הגבת אתה לסיטואציה?

"הכלתי והבנתי את הסיטואציה, השתדלתי להיות מאוד קשוב ולסייע עם ההתמודדות ברגעים הקשים. יחד עם זאת הפצרתי בה לגשת לאנשי מקצוע ולהוציא חוות דעת מקצועית כדי להשיג את הקצבה המגיעה לה מביטוח לאומי, כדי להקל על המשפחה". אולם הניסיונות הראשונים העלו חרס בידיהם. "הבקשה שלנו נדחתה פעם אחר פעם. במקרה אחד היו חסרים מסמכים ובמקרה אחר חוות הדעת לא הייתה מספקת. כל פעם זה מפח נפש מחודש. במקום לקבל זיק של תקווה בתוך התקופה המורכבת הזאת, הרגשנו רק עוד יותר כאב".

על חברת 'שלכם' שמעו מחברים קרובים, ששמרו עמם על קשר בתקופה הזאת. "הם הסבירו לנו שכדאי לפנות לחברה שעוסקת בדיוק בתחומים האלו והושיעה משפחות רבות".

העצה הוכיחה את עצמה באופן מיידי. "כבר בשלב הפנייה הרגשנו שהגענו למקום הנכון. בתוך כל הבלאגן של הבירוקרטיה והשגת מסמכים, אתה מרגיש פתאום שליו ורגוע. סוף סוף אפשר להסיר מעצמך את העול ולהפקיד את המשימה בידי אנשי מקצוע שמבינים בזה ומכירים את הפרוצדורה מקרוב".

המפנה בתגובת הביטוח הלאומי היה דרמטי ומהיר. "יום אחד הודיעו לנו כי אושרה קיצבה על סך 53000 ש"ח! באופן רטרואקטיבי על כל החודשים שקדמו. כמו כן, מעבר לסכום הגדול, נקבע כי מדי חודש נקבל כ-7450 ש"ח, לכל החיים. זאת הייתה בשורה אדירה עבורנו. היא נתנה לנו אוויר לנשימה בתוך המצוקה הגדולה. לולא שהיינו זוכים לכסף הזה, הדיכאון חלילה היה יכול להיות עמוק וקשה יותר. אנו מודים בכל יום שפנינו ל'שלכם' שמיצו את הזכויות שלנו עד תום".

חברת 'שלכם' העוסקת במימוש זכויות רפואיות, דאגה בשנה החולפת עבור אלפי לקוחות לקבל קצבאות ולממש את מלוא הזכויות המגיעות להם מהביטוח הלאומי, חברות הביטוח ומס הכנסה בשל מגוון מגבלות בריאותיות, גופניות ונפשיות.

חווים דיכאון? סובלים ממגבלה בריאותית? בדקו גם אתם את זכאותכם ואולי תגלו כי אתם זכאים לסכומי כסף בלתי מבוטלים>>

שלכם זכויות רפואיות מימוש זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד