כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הקווים האדומים נעלמו מזמן"

הרוסים ניסו לחסל מרגל של ה-CIA, אך נכשלו

מזימה כושלת לרצוח מרגל של ה-CIA - רוסי שערק למערב - ב-2020 בפלורידה, הביאה לגירוש ראש הסוכנות האמריקאית במוסקבה ושל מקבילו הרוסי בוושינגטון. "הקווים האדומים נעלמו מזמן עבור פוטין"

הרוסים ניסו לחסל מרגל של ה-CIA, אך נכשלו
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

בזמן שהנשיא פוטין רדף אחרי אויבים בחו"ל, פעילי המודיעין שלו היו מוכנים לחצות קו שממנו נמנעו בעבר: ניסיון להרוג סוכן רוסי שערק על אדמת אמריקה.

הרוסים ניסו לחסל מודיע של ה-CIA במיאמי, שהיה פקיד מודיעין רוסי בכיר יותר מעשור קודם לכן. "הקווים האדומים נעלמו מזמן עבור פוטין", אמר מארק פולימרופולוס, קצין CIA לשעבר שפיקח על הפעולות באירופה וברוסיה. "הוא רוצה את כל האנשים האלה מתים". בית משפט במוסקבה גזר עליו שלא בפניו עשרות שנות מאסר.

היעד נעלם, אבל בשלב מסוים, המודיעין הרוסי שלח פעילים לארצות הברית כדי למצוא אותו, אם כי כוונותיו נותרו לא ברורות. בשנת 2016 דיווחה התקשורת הרוסית כי הוא מת, כמה מומחי מודיעין טענו כי זה עשוי להיות תכסיס רוסי. ואכן, פוטייב היה בחיים, והתגורר באזור מיאמי.

ה'ניו יורק טיימס' שדיווח על כך ציין: כי "ההתנקשות נכשלה, אך התוצאות התגלגלו בחלקן לכדי נקמה של ארה"ב ורוסיה אחת בשנייה, לפי שלושה בכירים אמריקאים לשעבר, ההשלכות כללו סנקציות וגירוש, כולל של בכירי המודיעין במוסקבה ובוושינגטון לאחר מכן.

היעד היה אלכסנדר פוטייב, קצין מודיעין רוסי לשעבר שחשף מידע רב לאמריקאים. בשנת 2010 ארה"ב לכדה 11 מרגלים רוסים שחיו פרברים ובערים לאורך החוף המזרחי. הם השתמשו בשמות בדויים ועבדו בעבודות רגילות כחלק מניסיון רוסי לאסוף מידע ולגייס סוכנים נוספים.

בהתאם למאמץ של ממשל אובמה להחזיר את היחסים למסלולם, הושג הסכם שביקש להפיג את המתיחות: עשרה מתוך 11 המרגלים שנעצרו גורשו לרוסיה. בתמורה, מוסקבה שחררה ארבעה אסירים רוסים שעבדו עבור המערב.

 

 

רוסיה ולדימיר פוטין מרגל פלורידה CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד