כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השיחות בבית הנשיא

הרצוג מגבה את האופוזיציה: לא הושגו הסכמות מלאות באף נושא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הבהיר היום כי "בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא", זאת אחרי שבקואליציה טענו שהושגו הסכמות בעניין עילת הסבירות

הרצוג מגבה את האופוזיציה: לא הושגו הסכמות מלאות באף נושא
הרצוג בבית הנשיא צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוציא היום (שני) הודעת הבהרה בה כתב כי "בשיחות לא הושגו הסכמות מלאות באף נושא". עוד כתב הנשיא: "חשוב לי להדגיש כי בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

הבהרה זו הגיעה עקב טענות בקואליציה לפיהן היו הסכמות בבית הנשיא בעניין עילת הסבירות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען בישיבת הסיעה היום: "היו הסכמות בבית הנשיא, וגם האופוזיציה מבינה שהתיקון הזה הוא הכרחי". ליברמן טען אף הוא בשבוע שעבר כי גנץ ולפיד הסכימו לצמצום עילת הסבירות בשיחות בבית הנשיא. השניים הכחישו זאת בתוקף.

לפיד הבהיר היום: "אם היינו מגיעים להסכמות, הייתי עומד מאחוריהן גם אם יש לזה מחיר פוליטי. רק שאין הסכמות וגם לא היו. הסיבה היחידה שנתניהו חוזר לחקיקה היא שהוא איבד שליטה על הקואליציה וחבורת יריב לוין. הוא עסוק רק בניסיון להדביק בפלסטרים את הממשלה הקיצונית והכושלת שלו".

הנשיא הרצוג הוסיף וכתב אחרי ישיבות הסיעה: "תמיד האמנתי והיום יותר מתמיד שהידברות היא הפתרון הנכון ביותר למדינת ישראל. אני שב וקורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני שהתקיים בחודשים האחרונים בחסות בית הנשיא. אלו היו שיחות מעשיות, מעמיקות ורציניות שנתנו אופק אמיתי. הן הדרך הכי נכונה לעצור את הקרע והפילוג בעם".

עוד כתב: "אני סבור שניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך".

הרפורמה המשפטית בית הנשיא נשיא המדינה יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד