כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"המראות כאן מזעזעים"

הרב הראשי חזר למקום בו כמעט נפגע מטילים

לאחר שכמעט קיפח את חייו בתקיפה רוסית בחרסון: רבה של אוקראינה חזר לאיזור האסון במטרה להמשיך בפעולות הסיוע ההומניטרי במקום | הרב אסמן: "יש כאן אלפי אנשים שאיבדו את כל מה שיש להם, אין לנו את הפריבילגיה לעמוד מהצד"

הרב הראשי חזר למקום בו כמעט נפגע מטילים
הרב אסמן במקום נפילת הטילים צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר כוחות צבא רוסיה הפציצו את סכר 'נובה קחובקה', וכמויות אדירות של מים החלו להישפך במורד הנהר וגרמו לאסון הומניטרי ואקולוגי באוקראינה, כפרים שלמים באיזור הוצפו וכוסו במטרים של מים.

עם היוודע דבר האסון, הרב משה אסמן, רבה הראשי של המדינה, הגיע באופן מיידי יחד עם משלחת סיוע הומניטרית לחרסון, עם ציוד הומניטרי ורכבי חילוץ.

בתיעודים שפורסמו בכלי התקשורת העולמית, נראה הרב הראשי חומק בדרך נס מהפצצות רוסית שכוונו אל המחלצים, בשיאם של פעולות הסיוע באיזור חרסון, הרב אף נפצע קלות במהלך הנסיגה מההפצצות.

בסוף השבוע, למרות הסכנה הכרוכה בדבר, הגיע שוב הרב הראשי לחרסון על מנת לסייע במה שניתן לתושבי המקום. הרב אסמן הביא למקום מכונות מיוחדות שמפיקות מים מהאוויר, מזון, תרופות וביגוד לטובת תושבי האזור, יהודים ושאינם.

הרב משה אסמן רבה של אוקראינה: "המראות כאן מזעזעים, יש כאן אלפי אנשים שאיבדו את כל מה שיש להם, אין לנו את הפריבילגיה לעמוד מהצד. עם פרוטות אפשר להציל כאן חיים רבים של אנשים, עם סכום של שלושים דולרים אנחנו מצילים חיים של בן אדם אחד. אני קורה לכל מי שיכול לעזור לנו כדי שנוכל לעזור להם לפחות לעבור את התקופה הקשה הזאת".

לפני מספר ימים משרד ההגנה של אוקראינה שיבח את הקהילה היהודית בחרסון, ופרסם את דבר נסיעתו של רבה של אוקראינה לחרסון כדי לעזור בפינוי תושבים מקומיים. משרד ההגנה ציין כי ניתן לראות בתיעוד "טרוריסטים רוסים ממשיכים להפגיז אזורי מגורים בעיר גם תוך גרימת נזק רב לתשתית האזרחית לאחר שפוצצו את הסכר".

הרב משה אסמן חרסון מלחמת אוקראינה רוסיה מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד