י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אני לא ישן בלילה"

בבית הנגיד: הרבי חשף תוכנית דיור מוזלת למשפחות מעוטות יכולת 

האדמו"ר מהר"א מסאטמר חשף תוכנית פתרון למצוקת הדיור והוזלה משמעותית של בניית דירות בסמוך לקרית יואל בארה"ב. הרבי חשף מעין סוג של תוכנית 'דמי מפתח' כשהעלות 200 למטר מרובע. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים וההקלטה מדבריו של הרבי

בבית הנגיד: הרבי חשף תוכנית דיור מוזלת למשפחות מעוטות יכולת 
הרבי מסאטמר יחד עם חסידיו צילום: יוסי גולדברגר

מצוקת הדיור בקרב הציבור החסידי בארה"ב הביאה את האדמו"ר מהר"א מסאטמר לגבש תוכנית של בניית אלפי דירות מוזלות למשפחות קשיי יכולת. 

על פי התוכנית, תוך 5 שנים אלפי דירות מוזלות ייבנו באזור קרית יואל. התוכנית מבוססת על דירות שיהיו שייכות למוסדות, ויימכרו לעומדים בקריטריונים כשהתנאי הוא למגורים בלבד, ומותר למכור את הדירה אך ורק למוסדות בחזרה, סוג של 'דמי מפתח'. 

במהלך ביקור אצל הנגיד, ר' משה יוסף ורטהיימר, שהודיע כי יממן את 'היכל התורה' בקרית יואל סיפר הרבי מסאטמר שנפגש בשבועות האחרונים עם כל הנוגעים בדבר כולל אברכים תלמידי חכמים שמתקשים בקניית דירה, לצד מנהלי פרויקטים שכבר בנו אלפי יחידות בקריית יואל. 

מנהלי הפרוייקטים טוענים שהם מסוגלים לעמוד במחיר זול של 200 דולר לרגל מרובע (מטר מרובע) במקום 500 דולר לפחות שעולה היום.

במהלך הביקור, סיפר הרבי שאחד מהחסידים סיפר לו שהוא חתם חוזה בסכום של 1.2 מיליון דולר על בית של 300 מטר מרובע יחד עם מרתף של 150 מטר, באזור 'בלומינג-גראוו' בפאתי קרית יואל, מחיר גבוה מאד שמשלמים עליו בתוך קרית יואל, האדמו"ר אמר: "הוא לא נתן לי לישון בלילות, כי שם זה כבר שטחים גדולים, יש הרבה מקום, וכזה מחיר יקר?".

האדמו"ר אמר שצריך להחזיר את המחירים הקודמים, ואי אפשר להמשיך לשלם את המחירים האסטרונומיים האלה. אמנם כעת אי אפשר לבנות במקומות הללו, אבל עוד חמש שנים אפשר יהיה לבנות בכל השטח המדבר.

הדירות יהיו מיועדות רק לאנ"ש, דירות בגודל סטנדרטי, אסור יהיה לעשות עסקים עם הדירות הללו, רק למגורים של הקונה, משלמים על הדירה בתשלומים נוחים מאוד תוך כדי הבנייה. יצויין כי הדירות לא יהיו מפוארות, הן יהיו דירות רגילות עשויות חומרי בנייה פשוטים ולא יקרים. 

הרבי מסאטמר דיור מוזל מצוקת הדיור קרית יואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד