כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דרס שוב ושוב

זה העונש שנגזר על מחבל שדרס למוות שני חיילים

בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם ועוד 50 שנה על המחבל שדרס למוות את סרן זיו דאוס ז"ל וסמל נתנאל קהלני ז"ל במרץ 2018 | בנוסף הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של 3 מיליון ש"ח

זה העונש שנגזר על מחבל שדרס למוות שני חיילים
סרן זיו דאוס, בן 21, וסמל נתנאל קהלני צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט הצבאי גזר היום את דינו של עלאא קבהא, המחבל שדרס למוות את סרן זיו דאוס ז"ל ואת סמל נתנאל קהלני ז"ל, ופצע קשה שני חיילים נוספים ביום 16 במרץ 2018. קבהא הורשע לאחר ניהול הוכחות ממושך בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, בית המשפט הצבאי גזר על הנאשם שני מאסרי עולם ועוד 50 שנות מאסר. בנוסף הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של 3 מיליון ש"ח. בכך, קיבל בית המשפט הצבאי את עתירת התביעה הצבאית בעניין עונשו של הנאשם.

יוזכר, כי במסגרת הכרעת הדין נקבע, בהתאם לעמדת התביעה הצבאית, כי הנאשם דרס במכוון את החיילים, במטרה לגרום למותם ודחה את גרסת הנאשם כי מדובר בתאונת דרכים. בית המשפט קבע כי התביעה הוכיחה את עובדות כתב האישום, לפיהן הנאשם חלף על פני החיילים והחליט לדרוס אותם למוות. הנאשם שב על עקבותיו, ונסע במהירות של כ-70 קמ"ש לעברם, עד שפגע בהם. כתוצאה מכך נהרגו סרן דאוס ז"ל וסמל נתנאל קהלני ז"ל, ונפצעו באורח קשה שני חיילים נוספים.

ההרוגים סרן זיו דאוס הי"ד, מפקד מחלקה בחטיבת החילוץ, בן 21 מהיישוב אזור, נרצח בפיגוע הדריסה בכביש 585 ממבוא דותן לחרמש. זיו דָאוּס הי"ד הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו. סמל נתנאל קהלני הי"ד, נהג ביטחון שוטף מהחטיבה המרחבית "מנשה", בן 20 מהיישוב אליקים נרצח אף הוא כתוצאה מפיגוע הדריסה בסמוך לכפר יעבד.

חיילים פיגוע דריסה מאסר עולם טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד