כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דיווח סורי: מטוסי קרב של דאעש בשמי חלאב

אירועי שבת: מספר ההרוגים מנגיף האבולה ממשיך לטפס • 4 קופים נגנבו בחוף הכרמל • 24 הרוגים בפיצוץ בבגדד

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

• בפזורת אלאטראש על כביש 31, אב שנהג ברכב פגע בבתו הפעוטה כבת השנתיים, מותה נקבע במקום. הנהג עוכב לחקירה, נסיבות התאונה נחקרות.

• בבוקר שבת בשעה 5:30 התקבלה הודעה במוקד כיבוי על שריפת דירה בבניין מגורים בקומה 1 מתוך 3 בטמרה. 4 צוותי כיבוי שהוזנקו פרצו את דלת הכניסה, ביצעו פעולות כיבוי וסריקה לאיתור לכודים ואיווררו את הדירה שהייתה אפופת עשן. האירוע הסתיים ללא נפגעים אך נזק רב נגרם לבית.

• הנהג שנפצע קשה בשבוע שעבר בתאונת הדרכים בכביש ערד - ים המלח נפטר מפצעיו.

• מפינת ליטוף של אחד מקיבוצי חוף הכרמל נגנבו 4 קופים, שניים מסוג למור ושניים מסוג סנאי, כמו כן נמצאו שני קופים ללא רוח חיים. תחנת משטרת טירת הכרמל פתחה בחקירה.

• למרכז הרפואי גליל בנהריה, הובאו בליל שבת שני פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. האחד סובל מפציעות רסיסים וירי בראש ובגפיים, מצבו מוגדר בינוני עד קשה. הפצוע שני סובל מחבלות גפיים, חזה וצוואר ומצבו מוגדר בינוני. עד כה טופלו במחלקות המרכז הרפואי לגליל 398 פצועים סורים.

• בליל שבת ברחוב שטמפפר בפתח תקווה צעיר רץ לעבר שוטרים ופניו נפוחות, הוא ביקש עזרתם וסיפר להם כי הלך ברחוב, ולפתע נגח בפניו אדם אותו אינו מכיר ושדד ממנו את הסמארטפון. שוטרי תחנת פתח תקווה פתחו בסריקות ותוך זמן קצר איתרו ועצרו את החשוד (כבן 40 תושב העיר). מכשיר הסלולאר הושב לבעליו.

• בצהרי שבת רוכב אופנוע נפגע מרכב ברחוב בהר בנס הרים. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם 3 פצועים, בהם: רוכב אופנוע כבן 30 במצב קשה עם חבלת ראש ו-2 פצועים קל מהרכב הפרטי.

• החל מיום רביעי ערב שמחת תורה ועד היום בוצעה אכיפה מוגברת על ידי שוטרי אגף התנועה של מחוז שי. נרשמו: 167 דוחות תנועה - מתוכם 23 דוחות בגין מהירות מופרזת ו-28 דוחות בגין עקיפה הקו הפרדה רצוף, נפסלו 20 נהגים, הושבתו כ-25 כלי רכב - חלקם בגין תקינות וחלקם בגין עבירות נוספות.

• בפעילות אכיפה של שוטרי אגף התנועה מחוז ש"י בכביש 1 לכיוון ים המלח בהפעלת מכשיר הדבורה נתפס נהג פלשתינאי בן 31 תושב חברון במהירות 179 קמ"ש, בכביש בו המהירות המותרת היא 80. לנהג בוצע שימוע על ידי קצין תנועה ורשיונו נפסל במקום ל-30 יום, הנהג יגיע למשפט בהליך שיפוט מהיר.

• בשבת בבוקר נתפס על ידי שוטרי זרוע מבצעית ת"א של אגף התנועה, בכביש מס' 1 למערב, נהג רכב מסוג MG בגין מהירות של 170 קמ"ש. בבדיקת נשיפון הנהג נכשל ובבדיקת ינשוף נמצאה תוצאה של 365 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף. בבדיקת מסוף התגלה כי הנהג לא הוציא רישיון נהיגה מעולם. הנהג, בן 33 תושב מזרח ירושלים, בעל עבר תעבורתי ופלילי עשיר, נתפס בשנת 2007 בגין נהיגה ללא רשיון ברכב גנוב בגינה נאסר. בפברואר 2014 נתפס שוב נוהג ללא רישיון נהיגה והוגש נגדו כתב אישום, במאי 2014 (תיק פתוח) בפעם השלישית נתפס נוהג ללא רישיון. לרשותו 46 עבירות פליליות הכוללות הפרת סדר ציבורי, שימוש ברכב ללא רשות, יידויי אבנים, התפרצויות, שימוש בסמים ושוד מזויין. הנ"ל הובא היום בפני שופט ומעצרו הוארך עד יום א' הקרוב.

• במסגרת פעילות אכיפה של שיטור ימי חוף בגזרת עכו נהריה בשת"פ יס"מ חוף, יחידת הפרשים, שוטרי ומתנדבי תחנות עכו ונהריה ניתנו 20 דו"חות מתוכם לחמישה כלי שיט ואופנועים בגין עבירות רישוי וחמישה עשר דוחות לרכבי 4x4 שנסעו בחוף פעילות האכיפה תמשך על מנת להבטיח את בטחון הנופשים.

• שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ימריא הלילה לביקור עבודה בן חמישה ימים בארצות הברית. במהלך הביקור צפוי שר הביטחון יעלון לפגוש את מקבילו, מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל וגורמי מקצוע מהמערכת הביטחונית בארצות הברית. שר הביטחון צפוי לקיים במהלך שהותו בארצות הברית גם פגישות עבודה מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור וראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו. כמו כן ישתתף שר הביטחון בטקסים רשמיים בגראונד זירו ובבית הקברות בארלינגטון, יפגוש ראשי קהילות יהודיות ויקיים מספר ראיונות לתקשורת האמריקנית. במהלך פגישותיו צפוי שר הביטחון לדון בשורה של סוגיות אסטרטגיות ואזוריות, בהן הגרעין האיראני, הנושא הישראלי-פלסטיני, מבצע "צוק איתן" והשלכותיו והמאבק הבינלאומי בדאעש ובשאר גורמי הטרור האסלאמי הקיצוני.

חדשות חוץ:
• אנשי ארגון הטרור בוקו חראם הרגו לפחות תשעה בני אדם בשני פיגועים, יום לאחר שלשכת הנשיאות הודיעה על הפסקת אש. בהודעה אתמול נמסר כי במסגרת הפסקת האש ישוחררו ביום ג' 219 הנערות שנחטפו על ידי הארגון בחודש אפריל. משרד ההגנה הקמרוני הודיע כי בקרבות שנערכו בצפון המדינה נהרגו 8 חיילים ו-107 חמושים של בוקו חראם.

• המפלגה השלטת בברלין בחרה את שר הפיתוח של העיר, מיכאל מולר, למחליפו של ראש העיר קלאוס ווברייט, שמתכנן לפרוש מתפקידו ב-11 בדצמבר אחרי 13 שנים בתפקיד.

• כלי תקשורת מערביים דיווחו בשבת אחה"צ כי מספר פצצות מרגמה שנורו מאזור העיר הכורדית קובאני שבסוריה, נפלו מעבר לגבול בשטחה של טורקיה.

• כוחות משמר הגבול המצרי חשפו בצהרי שבת מנהרת הברחה באזור שכונת אל-בראמה ברפיח, בגבול בין רצועת עזה לסיני. המנהרה קרסה כשנכנסו לבדוק אותה. שני קצינים מצריים נהרגו ו-2 חיילים נעדרים בקריסת מנהרה.

• סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי מניין ההרוגים במפולת השלגים שפקדה את אזור אנפורנה שבנפאל עלה ל-43. הרשויות בנפאל דיווחו כי הבוקר נמצאו 11 גופות נוספות באזור, מהן שתיים של אזרחים יפנים, וייתכן כי גופות נוספות קבורות מתחת לשלג ברכס ההרים. מספר הישראלים שמוגדרים מנותקי קשר לאחר מפולת השלגים בנפאל ירד ל-40. 23 מטיילים ישראלים נוספים חולצו בבוקר שבת במסוק מאזור מננג לקטמנדו.

• הקצין בצבא נפאל שמוביל את החיפושים אחר מטיילים ברכס האנפורנה שבהרי ההימלאיה, נירנג'ן שרסתה, התייחס למאמצי איתור הנעדרים באזור ואמר: "החיילים שלנו יחפרו בשלג כדי לוודא שאנחנו לא משאירים אף לא אדם אחר מאחור. הם צריכים להיות מהירים מאוד כדי לסיים את המבצע לפני הערב".

• ארגון הבריאות העולמי עדכן כי 9,216 בני אדם נדבקו עד כה מנגיף האבולה. מניין הקורבנות עלה ל-4,546. פידל קסטרו, מנהיגה לשעבר של קובה בן ה-88, אמר כי ארצו מוכנה לשתף פעולה עם ארצות הברית במאבק נגד נגיף האבולה. בהודעה שמסר לתקשורת הממלכתית אמר כי שיתוף הפעולה יהיה מאינטרס של "שלום העולם".

• לפחות 24 בני אדם נהרגו בסדרה של פיגועי מכוניות תופת בבגדד שבעיראק. גורמי משטרה מקומיים מסרו כי מכונית תופת אחת התפוצצה סמוך לבית קפה באזור שיעי ואחרת התפוצצה בשכונה סונית. במקרה זה טרם נלקחה אחריות, אך בשבועות האחרונים הודיע דאעש כי הוא עומד מאחורי מספר פיגועים שבוצעו בבגדד.

• ההוריקן גונזלו שמוגדר כסופה עוצמתית בדרגה 3 פגע בחופי איי ברמודה המיושבים באוקיינוס האטלנטי. ההוריקן נע עם רוחות שיא של כ-205 קמ"ש. עד כה דווח על אדם אחד שנהרג כתוצאה מהסופה. ההוריקן הביא לקריסת רשת החשמל ולניתוקם של 80% מתושבי האיים. חברת החשמל המקומית דיווחה כי לפחות 29 אלף בני אדם נותקו מרשת החשמל.

• מועצת הביטחון של האו"ם קראה למדינות העולם להגביר בדחיפות את תמיכתן בממשלת עיראק ובכוחות הביטחון של המדינה במאבקם בדאעש. בהודעה גינתה המועצה את "מעגל האימה של מכוניות התופת ושאר מתקפות הטרור" בבגדד ובסביבתה, שהפכו לשגרה.

• חיל האוויר האמריקני תקף שש פעמים מהאוויר מטרות דאעש סמוך לקובאני שבגבול סוריה-טורקיה. ע"פ צבא ארה"ב, התקיפות פגעו בעמדות לחימה של ארגון הטרור, בכלי רכב ובתשתיות של הארגון, שבהם ציוד לאיסוף נפט.

• ארגון אופוזיציה סורי דיווח כי מטוסי קרב של דאעש, שנלקחו מצבא סוריה, ביצעו גיחות ראשונות מעל העיר חאלב. בדאעש טוענים כי המטוסים הפגיזו את העיר. בארה"ב אמרו כי לא ידוע להם כי ברשות דאעש מטוסי קרב.

• עשרה אזרחים נהרגו במהלך שתי תקיפות של הקואליציה הבינלאומית נגד יעדים של דאעש בסוריה. כך נמסר מארגון האופוזיציה הסורי שמושבו בבריטניה The Syrian Observatory for Human Rights.

• השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור פנה למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה שתצביע עד סוף השנה על ההצעה הפלסטינית להגדיר את נובמבר 2016 כתאריך יעד סופי לנסיגת ישראל לקווי 67'.

• הרשויות במכסיקו הודיעו על מעצרו של מנהיג קרטל סמים ידוע במדינה החשוד באחריות להיעלמותם לפני שלושה שבועות של 43 סטודנטים להוראה, שהשתתפו בהפגנת מחאה.

• מאות פלסטינים צעדו בעזה במחאה על כניסת המשטרה לשטח הר הבית ומסגד אל-אקצה בירושלים ביום שישי. על פי הדיווח, המפגינים מכלל הארגונים ברצועה יצאו לאחר תפילות יום השישי ושרפו דגלי ישראל. בכיר חמאס, איסמעיל רדוואן, אמר בהפגנה כי הוא "קורא לאחינו בירושלים ובגדה המערבית להגן על אקצה".

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
אירועים שלגים אבולה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד