כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אסון במעמקים

צוללת תיירותית נעלמה בזמן טיול לצפות בשרידי אונית הפאר המיתולוגית

צוללת תיירותית שצוללת למצולות למטרת צפיה בשרידי ה'טיטאניק' נעדרת. חברת התיירות פתחה בחיפושים נרחבים. מבצע חיפוש והצלה מתנהל מול חופי ניופאונדלנד, אי גדול באמריקה הצפונית. החברה גובה מתיירים 250,000 דולר עבור מקום בסיור בן שמונה ימים

צוללת תיירותית נעלמה בזמן טיול לצפות בשרידי אונית הפאר המיתולוגית
צוללת צילום: דובר צה"ל

צוללת המשמשת לתיירות צפיה בשרידי הטיטאניק נעלמה באוקיינוס ​​האטלנטי. משמר החופים של בוסטון אמר ל-BBC כי מבצע חיפוש והצלה מתנהל מול חופי ניופאונדלנד, אי גדול באמריקה הצפונית, השייך לקנדה, לא ברור כמה אנשים היו על הסיפון כשהיא נעלמה.

צוללות קטנות לוקחות מדי פעם תיירים או מומחים לצפות בהריסת הטיטאניק, שנמצאת כ-3,800 מטר מתחת לפני האוקיינוס.

חברת OceanGate Expeditions, חברה פרטית המארגנת משלחות בים עמוק, אישרה בהצהרה שהצוללת הנעדרת בבעלותה ואנשים היו על הסיפון. "אנחנו בוחנים ומגייסים את כל האפשרויות כדי להחזיר את הצוות בשלום", נכתב בהצהרה. "כל ההתמקדות שלנו היא באנשי הצוות בצוללת ובמשפחותיהם, אנחנו פועלים להחזרתם הבטוחה של אנשי הצוות", נכתב.

החברה גובה מתיירים 250,000 דולר עבור מקום במשלחת בת שמונה ימים כדי לראות את ההריסות המפורסמות. הצוללת יכולה לקחת חמישה אנשים, הכוללים בדרך כלל נווט, שלושה אורחים ומומחה צוללות.

הטיטאניק נמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס ​​האטלנטי. ההריסות נמצאות במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה.

הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה,היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

 

צוללת טיטאניק קנדה בוסטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד