כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד ענק ומסכם

ביום ההצלה: ספר התורה הוכנס לחצר הקודש קאליב

בקאליב ציינו את יום ההצלה של האדמו"ר מקאליב זיע"א במעמד הכנסת ספר תורה לבית המדרש; ראש העיר ירושלים משה ליאון נשא דברים בסעודת המצווה: "הרבי היה ספר מוסר מהלך". צפו בתיעוד מסכם של הצלם שוקי לרר

ביום ההצלה: ספר התורה הוכנס לחצר הקודש קאליב
הכנסת ס"ת בחצר קאליב צילום: שוקי לרר

אלפי תושבי ירושלים, חסידי ואוהדי בית קאליב מהארץ ומהעולם  השתתפו במעמד החגיגי של הכנסת ספר תורה למרכז חסידות קאליב, לציון יום ההצלה של הרבי מקאליב זיע"א ממחנות ההשמדה של הנאצים. בתהלוכה שהתקיים בראשות נכדו ממשיך דרכו האדמו"ר מקאליב, השתתפו רבנים, אדמו"רים ואישי ציבור.

בתהלוכה השתתפו האדמו"רים מסקולען, סטראפקוב, ווערדאן, ברעזאן, זידיטשויב, קעכניא ועוד; הרה"צ רבי יצחק אייזיק כהנא; הרה"צ רבי יוסף נחמיה הירשלר; הרה"צ רבי שמעון שמואל הלברשטאם אב"ד דברי משה; הגאון רבי משה ברוורמן; הגאון רבי אברהם שטיגליץ; והגאון רבי צבי רבינוביץ ראש ישיבת באיאן. רבנים ראשי ישיבות ומורי הוראה.

עם סיום התהלוכה, התקיימו בבית המדרש שבמרכז חסידות קאליב, סעודה מיוחדת לכבודה של תורה.

אורח הכבוד ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר במעמד: "יום ההצלה של הרבי, שחל בכ"ז סיוון, מסמל בסיפור של אדם אחד - את הסיפור של העם היהודי כולו. סיפור על ניצחון הרוח. סיפור על הישרדות מעל הטבע, וסיפור על אמונה שלא נפגעה לרגע. הרבי, היחיד שניצל מכל משפחתו מאימי הנאצים - היה ספר מוסר מהלך.  כל מי שראה את הרבי, ראה יהודי שזוועות הנאצים זועקות מכל גופו. אבל הוא ראה גם יהודי מלא שמחה. יהודי ששמח בכל רגע על כך שזכה לעלות לארץ, לקרב אחים רחוקים ולשמר את זיכרון השואה".

האדמו"ר מקאליב הודה לראש העיר מר משה ליאון על דבריו החמים ועל אזכור דבריו של הרבי זיע"א על החשיבות של אחדות ישראל.

 

 

 

קאליב הכנסת ספר תורה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד