ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
חידוש החקיקה

לפיד במתקפה: "כניעה מוחלטת של נתניהו ליריב לוין וחבורתו"

ראש האופוזיציה תקף את כוונת הקואליציה לחדש את חקיקת הרפורמה המשפטית. לפיד אמר: "מה שהקואליציה מביאה ביום רביעי לוועדה של רוטמן - זו כניעה מוחלטת של נתניהו ליריב לוין וחבורתו"

לפיד במתקפה: "כניעה מוחלטת של נתניהו ליריב לוין וחבורתו"
יאיר לפיד בראיון צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הערב (שני) לכוונת הקואליציה לחדש את חקיקת הרפורמה המשפטית מחדש ואמר: "מה שהקואליציה מביאה ביום רביעי לוועדה של רוטמן - זו כניעה מוחלטת של נתניהו ליריב לוין וחבורתו".

לפיד הוסיף: "זו ההפיכה המשטרית על מלא: ריסוק הדמוקרטיה, ריסוק בית המשפט העליון והפעם הם גם הולכים על היועצת המשפטית לממשלה. כל זה יוביל לפגיעה אנושה בכלכלה, סיכון הביטחון הישראלי, הרס יחסי החוץ שלנו.

אנחנו נהיה שם - במליאה, בכנסת, ברחובות המדינה", אמר.

כזכור, ראשי הקואליציה קיבלו היום החלטה לקדם את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות דרך ועדת החוקה, כבר בכנס הקרוב.

גיבוש ההצעה בוועדת החוקה צפוי לקצר את ההליכים הנדרשים לשם העברת החוק בכנסת. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי הדיונים על חוק עילת הסבירות יחלו כבר ביום רביעי.

בנוסף הוחלט כי ‏שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים - ללא וטו של אף אחד מהצדדים - יקודם בכנס הבא.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "בשבוע האחרון ראינו את השתוללות האופוזיציה. ראינו שלא משנה מה קורה ומהי תוצאת המשחק הדמוקרטי – האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה, חסרת אחריות ומעצורים וכזו שמבקשת לגרור אותנו לכאוס.

הנחיתי את יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, יו"ר הסיעה ח"כ שמחה רוטמן, לקדם בוועדה את חוק צמצום הסבירות במתווה שמכונה "סבירות סולברג". בנושא הזה היו הסכמות בבית הנשיא וגם האופוזיציה מבינה שהתיקון הזה הוא הכרחי".

עוד אמר סמוטריץ': "נמשיך בע"ה לבצע את התיקונים במערכת המשפט מתוך אחריות ובשיקול דעת, כל זה תחת המנדט שקיבלנו באופן ברור בבחירות האחרונות מרוב מוצק של אזרחי ישראל".

יאיר לפיד הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד