כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תפקוד הרשויות נבדק

אסון הסירה ביוון: חשודים בסחר במהגרים כופרים באשמה

נבדק מדוע ספינת הדייג הצפופה לא זזה במשך שבע שעות לפחות לפני שהתהפכה | לפחות 78 מהגרים מתו באסון, חשש שרבים נוספים טבעו, עוד 500 בני אדם עדיין נעדרים

אסון הסירה ביוון: חשודים בסחר במהגרים כופרים באשמה
המהגרים בתוך המים צילום: צילום מסך

תשעה גברים מצריים שהואשמו בגרימת אסון בשבוע שעבר כשספינה שהובילה מאות אנשים טבעה מול חופי יוון - הודו. תשעת החשודים - כולם בני 20 עד 40 - מואשמים בהברחת אנשים ובעבירות נוספות.

עורך דינו של אחד הגברים אמר שמרשו היה נוסע, לא מבריח. ידוע על לפחות 78 מהגרים שמתו באסון, חשש שרבים נוספים טבעו.

משרד זכויות האדם של האו"ם אומר כי עוד 500 בני אדם עדיין נעדרים. ה-BBC השיג ראיות המטילות ספק בתיאורו של משמר החופים היווני על הספינה הטרופה.

ניתוח של תנועת ספינות אחרות באזור מצביע על כך שספינת הדייג הצפופה לא זזה במשך שבע שעות לפחות לפני שהתהפכה. אך משמר החופים עדיין טוען שבשעות אלו הסירה הייתה במסלול לאיטליה ולא נזקקה לחילוץ.

גורמים רשמיים ביוון טוענים כי האנשים שהיו על הסיפון אמרו שהם לא ביקשו עזרה ולא היו בסכנה עד רגע לפני שטבעה הסירה שלהם. תשעת החשודים התייצבו כולם בבית המשפט בעיר קלמטה ביום שני באישומים של הריגה ברשלנות, חשיפת חיים לסכנת חיים וסחר בבני אדם.

אלכסנדרוס דימרסיס, עורך דינו של אחד הנאשמים, אמר כי מרשו חף מפשע ו"שילם למבריחים שייקחו לאירופה. הוא לא מבריח בעצמו. הוא היה רק ​​נוסע", אמר מר דימרסיס מחוץ לבית המשפט. החשודים ישובו לבית המשפט ביום שלישי, אז יוחלט אם יישארו בכלא עד תחילת המשפט.

בינתיים, הרשויות הפקיסטניות עצרו 14 בני אדם בקשר לסחר לכאורה במספר מהגרים שטבעו באסון. הממשלה באיסלמבאד הורתה על חקירה כדי לחקור את רשת הסחר בבני אדם שנחשבת כמעורבת, כך נמסר בהצהרה מלשכתו של ראש הממשלה שהבז שריף. לפחות 21 מהנעדרים הגיעו ממחוז קוטלי בחלק של פקיסטן באזור קשמיר בהימלאיה, כך מסרה המשטרה. שניים מתוך 12 הפקיסטנים ששרדו את הטביעה הגיעו גם הם מאותה עיירה.

מאז שסירת הדייגים שהובילה עד 750 איש ירדה למרחק של 50 מיילים ימיים מפילוס שבדרום יוון, תפקידו של משמר החופים נבדק יותר ויותר. האו"ם קרא לחקור את הטיפול של יוון באסון, על רקע הטענות שהיה צריך לנקוט צעדים נוספים מוקדם יותר כדי ליזום ניסיון חילוץ בקנה מידה מלא.

יוון מהגרים אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד