כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הטליבאן דוחה את הדו"ח האמריקני על הגברת האיומים באפגניסטן

דובר הטליבאן, זביהוללה מוג'אהיד, אומר שהמדינה נהנית מהיציבות הגדולה ביותר שלה ב-40 השנים האחרונות | נסיגת ארה"ב הובילה להתמוטטות הצבא האפגני 

 הטליבאן דוחה את הדו"ח האמריקני על הגברת האיומים באפגניסטן
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

הטליבאן דחה דו"ח של ארצות הברית לפיו קבוצות חמושות זרות ואיומי ביטחון הפנים גברו באפגניסטן מאז שהקבוצה השתלטה על המדינה במלחמת בזק באוגוסט 2021. "אנו דוחים בתוקף את התעמולה של ארה"ב", אמר הדובר הראשי של הטליבאן, זביהוללה מוג'אהיד, בהצהרה ביום ראשון, בהתייחסו למפקח הכללי האמריקני המיוחד לשיקום אפגניסטן.

"האמירויות האסלאמיות באפגניסטן שולטות באופן מוחלט במצב והיא לא תאפשר לאף קבוצה או ישות לערער את היציבות באפגניסטן או להשתמש באדמת אפגניסטן נגד כל מדינה אחרת", אמר מוג'אהיד, תוך שימוש בשמו של ממשל הטליבאן.

על פי מוג'אהיד, SIGAR הדגישה בדו"ח האחרון שלה שממשלת הטליבאן מתמודדת עם בעיות ביטחוניות חמורות וקבוצות מזוינות זרות ואיומים פנימיים גדלו באפגניסטן, וכתוצאה מכך גדל הסיכון לכמה מדינות. הדובר טען כי אפגניסטן חווה כעת ביטחון ויציבות שלא ראתה 40 שנה. הוא הוסיף כי "אף קבוצה חמושה זרה לא פעילה באפגניסטן" והקבוצה החמושה של דאעש נחלשה קשות והיא על סף השמדה. "אפגניסטן אינה מהווה איום על אף אחד, אלא להיפך, האמירות האסלאמית רוצה יחסים טובים ובונים עם הקהילה הבינלאומית, כולל ארצות הברית", סיכמה ההצהרה.

הטליבאן אמר כי הוא מקיים את ההבטחה מהסכם דוחא 2020 עם ארה"ב שלא לאפשר לקבוצות חמושות לפעול על אדמת אפגניסטן. ההסכם הביא לנסיגה של כוחות זרים בראשות ארה"ב לאחר 20 שנות מלחמה וכיבוש. אבל הנסיגה של חיילי ארה"ב באוגוסט 2021 הובילה להתמוטטות מהירה של הממשלה והצבא האפגני הנתמכים על ידי המערב ולחזרה לשלטון של הטליבאן.

הטליבאן האשים את ארה"ב בכך שאינה מקיימת את הבטחותיה על ידי המשך הבידוד הדיפלומטי של אפגניסטן. שלוחה של דאעש מהווה את האיום הגדול ביותר על סמכות הטליבאן, ולקחה אחריות על מספר פיגועים.

מאות בני אדם נהרגו ונפצעו, כולל זרים ובני קהילת המיעוטים 'הזארה', בהתקפות שביצעה המדינה האסלאמית של מחוז חוראסאן במטרה לערער את ממשלת הטליבאן.

הארגון החמוש גם תקף את פקידי ממשל הטליבאן, כולל טענה להריגתו של מושל המחוז הצפוני של באלך בהתקפה על משרדו במרץ ושל המושל בפועל של מחוז בדאקשאן בצפון מזרח החודש. ממשל הטליבאן פתח בדיכוי נגד חברי ISKP, ופשט על מחבואו בכמה מחוזות.

טאליבן אפגניסטן דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד