כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מלחמות הסחר

איטליה חוסמת את השליטה הסינית על ענקית הצמיגים פירלי

איטליה מנעה מחברה סינית להשתלט על חברת הצמיגים 'פירלי' | 'סינוכם' היא בעלת המניות הגדולה ביותר של פירלי, עם 37% ממניות החברה

איטליה חוסמת את השליטה הסינית על ענקית הצמיגים פירלי
מכונית מרוץ צילום: Nati Shohat/Flash90

איטליה מנעה מחברה סינית בבעלות ממשלתית להשתלט על ענקית ייצור הצמיגים 'פירלי'. ההחלטה היא חלק מצעדים עליהם הכריזה ממשלת איטליה כדי להגן על עצמאותו של 'פירלי'.

ענקית הכימיקלים סינוכם שבשליטת בייג'ינג היא בעלת המניות הגדולה ביותר של פירלי, עם 37% ממניות החברה בת ה-151 שבסיסה במילאנו. אירוע זה מגיע כשהמתיחות בין בייג'ין למערב נמצאת במוקד בזמן שמזכיר המדינה האמריקני מבקר בסין.

ביום ראשון אמרו ב'פירלי' בהצהרה למשקיעים שממשלת איטליה קבעה שרק 'קמפין' - חברה שבשליטת הבוס של פירלי, מרקו טרונצ'טי פרוברה - יכולה למנות מועמדים להיות המנכ"ל שלה. 'פירלי' גם אמרה שהממשלה החליטה שכל שינוי בממשל התאגידי של החברה צריך להיות כפוף לבדיקה רשמית.

זה בא לאחר שסינוכם אמרה לממשלת איטליה במרץ שהיא מתכננת לחדש ולעדכן הסכם בעלי מניות קיים.

הממשל של ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, בחן את ההסכם על פי כללי "נוהל כוח הזהב", שמטרתם להגן על עסקים הנתפסים כחשובים אסטרטגית לאומה.

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, נמצא בבייג'ין, ביום האחרון שלו לביקור נדיר בסין של פקיד כה גבוה בוושינגטון. נסיעתו של בלינקן מגיעה כאשר היחסים בין סין למדינות מערביות רבות הידרדרו בשנים האחרונות בשל סוגיות כולל סחר, טייוואן וביטחון. לפני ביקורו פקידים ראו סיכוי קטן לפריצת דרך במחלוקות הרבות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, הכוללות את ניסיונותיה של וושינגטון להאט את התפתחות תעשיית שבבי המחשב בסין.

צמיגים סין מרוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד