ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יוזמת השלום הערבית

התנאים של הסעודים לנרמול היחסים עם ישראל

בריאד לא מתכוונים לסגת מאף דרישה שהציגו לאמריקנים, בהקשר של ביטחון סעודיה, בתמורה לנרמול היחסים עם ישראל. לפי גורם בממלכה, אם הדרישות ייענו הממלכה תוכל להתגמש בהקשר הפלסטיני אך לא לוותר לגמרי

התנאים של הסעודים לנרמול היחסים עם ישראל
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

גורם במשפחה המלוכה הסעודית אמר ל'כאן חדשות' אמר כי בריאד לא מתכוונים לסגת מאף אחת מהדרישות שהציגו לאמריקנים בהקשר של ביטחון סעודיה בתמורה לנרמול עם ישראל, כך מדווח רועי קייס.

לדברי אותו גורם סעודי, הדבר שעומד בראש סדר העדיפויות של הממלכה בימים אלה הוא להבטיח את ביטחונה ולכן הוצגו אותן דרישות לאמריקנים, ערובות ביטחוניות, אור ירוק לעסקאות נשק מתקדם ואור ירוק לתכנית גרעין סעודית.

אותו גורם סעודי גם אומר שהוא לא רואה היתכנות גדולה לכך שהממשל הנוכחי בוושינגטון, ממשל ביידן, יוכל להיענות לדרישות הסעודיות, ברקע החולשה שהוא מפגין גם בתוך ארצות הברית וגם מחוצה לה. באשר לסוגיה הפלסטינית ולסיפור יוזמת השלום הערבית, אותו גורם סעודי רומז שאם וכאשר שלוש הדרישות ייושמו, אז הממלכה תוכל יותר להתגמש, אך ממש לא לוותר לגמרי.

לדבריו: "חייבים לתת לפלסטינים משהו, משהו בדמות יישות, משהו בדמות שליטה במזרח ירושלים, גם אם יהיה מדובר בהתחלה ביישום חלקי ולא מלא של יוזמת השלום הערבית", דברי הגורם הסעודי.
ארה''ב פלסטינים סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד