ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הפקרות אמריקאית

תחמושת צלפים מתוצרת ארה"ב מגיעה לרובים הרוסיים

תחקיר גילה כי תחמושת צלפים מתוצרת ארה"ב מגיעה לרובים הרוסיים. חברות רוסיות קיבלו מאות אלפי כדורי תחמושת שהושגו מספקים מערביים. המלחמה באוקראינה הביאה לשוק שחור פורח של תחמושת מערבית

תחמושת צלפים מתוצרת ארה"ב מגיעה לרובים הרוסיים
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

תחמושת מערבית שמיוצרת על ידי חברה אמריקאית, מגיעה לרוסים על ידי חברות מערביות שמצפצפות על הסנקציות שארה"ב הטילה על רוסיה. אתר 'פוליטיקו' מדווח כי ראיות לכך שאספקת ציוד צבאי קטלני עדיין מגיעה לרוסיה למרות הטלת סנקציות חסרות תקדים על ידי המערב בתגובה לפלישה של הנשיא ולדימיר פוטין לאוקראינה בשנה שעברה. המלחמה חשפה את חוסר היכולת של רוסיה לייצר כדורי צלפים מתקדמים, כך אומרים מומחי הגנה, וזה מביא לשוק שחור פורח של תחמושת מערבית.

מנכ"ל אחת החברות שבסיסה בגרנד איילנד, נברסקה, הכחיש שמכר תחמושת לרוסיה בזמן המלחמה. "ברגע שרוסיה פלשה לאוקראינה, סיימנו", אמר בשיחת טלפון ל'פוליטיקו'. "אנחנו באופן מוחלט לא מייצאים שום דבר לרוסיה ואין לנו אישור ייצוא לרוסיה מאז 2014", השיב. "אנחנו לא תומכים באף מכירה של המוצר שלנו לאף רוסי ואם נוכל לגלות איך הם רוכשים, אם הם אכן עושים זאת, ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותו כדי לעצור זאת".

הוא הוסיף כי יצר קשר עם הרשויות בארה"ב בעקבות התחקיר. הוא ציין כי החוק הנוכחי בארה"ב מחייב שלקוחות חייבים לקבל אישור ממשרד המסחר לייצא מחדש נשק מתוצרת ארצות הברית. "למיטב ידיעתנו, אף אחד מהלקוחות שלנו לא מפר את החוק הזה", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב סנקציות ירי צלפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד