כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טענה מוזרה

רוסיה מאשימה את ארצות הברית בפיזור יתושים נושאי מלריה

איגור קירילוב, ראש כוחות ההגנה של קרינה, הכימית והביולוגית של פוטין, האשים את ארה"ב במזימה לשחרר חרקים נושאי מחלות. לדבריו, המזימה היא חלק מתוכנית לפגוע ביכולת הכוחות הרוסים הנלחמים באוקראינה

רוסיה מאשימה את ארצות הברית בפיזור יתושים נושאי מלריה
יתוש המלריה צילום: Pixabay

רוסיה האשימה את ארצות הברית במזימת פיזור יתושים נושאי מלריה עם מל"טים. בטענה הזויה, איגור קירילוב, ראש כוחות ההגנה הרוסית לבלימת קרינה, כימית וביולוגית שמונה לתפקיד על ידי פוטין, טען כי המטרה לגרום למחלה או למוות ממלריה.

בשבוע האחרון יותר מ-4,800 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו, כך אמרה סגנית שר ההגנה של אוקראינה חנה מליאר בפוסט בטלגרם, ו-80 חיילים רוסים נוספים נלכדו בחיים. העדכון של מליאר הגיע כאשר הגנרל טען שאמריקה מתכננת להשתמש ברחפנים כדי להדביק את חייליו במלריה.

"ההצפה של אזור חרסון שתוכננה על ידי קייב יכולה לסבך את המצב, כולל וירוס", אמר קירילוב, בהתייחסו להרס של סכר קחובקה שבכלל נגרם על ידי רוסיה. "לאחר ירידה במפלס המים, אפשר ליצור מוקדים של מחלות המועברות על ידי יתושים, בעיקר קדחת הנילוס המערבי", אמר. "הרמה הטכנית הגבוהה של ארה"ב תביא מל"טים שנועדו להפיץ יתושים נגועים באוויר". הוא טען כי "היתושים עלולים להדביק אנשי צבא בזיהום מסוכן, כמו מלריה, ואז החייל הנגוע אינו מסוגל לבצע את משימות הלחימה שהוטלו עליו".

ה'דיילי מייל' מציין כי "לפעמים כשרוסיה העלתה טענות מוזרות קודמות לגבי אוקראינה או המערב, זה סימן שמוסקבה מתכוונת לעשות בדיוק את אותו הדבר".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב מלריה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד