ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מצאו את "האשם"

איראן מאשימה 20 מדינות, כולל ישראל בדרבון הפגנות

באיראן טוענים כי ארה"ב וצרפת נמנות על כ-20 מדינות המעורבות בהפגנות ארציות בשנה שעברה שנגרמו בעקבות מותו של מחסה אמיני. קצין מודיעין טען שפקידים ישראלים קיימו פגישות במדינה ערבית כדי לתמוך בהפגנות

איראן מאשימה 20 מדינות, כולל ישראל בדרבון הפגנות
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

קצין מודיעין איראני טען כי ארה"ב וצרפת וישראל נמנות עם כ-20 מדינות המעורבות בהפגנות ארציות בשנה שעברה שנגרמו בעקבות מותו של מחסה אמיני בת 22 על ידי שוטרים ממשטרת המוסר כי לא לבשה כיסוי ראש. ההפגנות פרצו בעקבות מותה של אמיני ב-16 בספטמבר שנה שעברה, לאחר מעצרה בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש הנוקשה של איראן לנשים.

מאות בני אדם נהרגו, כולל עשרות שוטרים אלימים שירו נשק חי לעבר המפגינים, אלפים נעצרו בקשר למה שגורמים רשמיים כינו "התפרעויות", לדברי איראן ההפגנות אורגנו על ידי מדינות זרות לאחר מותה של אמיני.

"מחקירות שבוצעו על ידי שירותי המודיעין של משמרות המהפכה האיסלאמיים עולה כי כ-20 מדינות היו מעורבות בהתפרעויות", אמר הגנרל מוחמד קאזמי.

קאזמי טען כי ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, בלגיה, איטליה וכמובן ישראל, היו בין המדינות המעורבות בהסתה להפגנות, כך לפי דיווחים שפורסמו בתקשורת הממלכתית האיראנית.

ערב הסעודית, שעמה איראן חידשה לאחרונה את הקשרים הדיפלומטיים לאחר קרע של שבע שנים, ואיחוד האמירויות הערביות היו מעורבות גם הן, כך דווח באתר של המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי. רבות מהמדינות ברשימה הביעו בפומבי את תמיכתן בהפגנות והטילו סנקציות נגד איראן וכוחות הביטחון שלה בגין פגיעה במפגינים.

קאזמי גם טען שסוכנויות המודיעין האמירויות והישראליות קיימו "פגישות תקופתיות במדינה ערבית כדי לגבות את ההפגנות באיראן", מבלי לפרט באיזה מדינה. לטענת האיראנים, דיפלומטים צרפתים שנמצאים בטהראן,אספו מידע בשטח בנוגע להתפרעויות וכוחות הביטחון האירניים".

 

איחוד האמירויות איראן צרפת סעודיה מחסה אמיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד