כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אכזריות רוסית

נבלני עומד למשפט מפוברק באשמת שיקום אידיאולוגיה נאצית

מנהיג האופוזיציה הרוסי כבר מרצה תשע שנים בגין הונאה וביזיון בית המשפט, סעיפי אישום מפוברקים, אך עלול להיכלא ל-30 שנה נוספים אם יימצא אשם בעוד האשמות מופרכות

נבלני עומד למשפט מפוברק באשמת שיקום אידיאולוגיה נאצית
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא, אלכסיי נבלני, עמד אתמול למשפט באשמת קיצוניות שעלולה להחזיק אותו מאחורי סורג ובריח למשך עשרות שנים.

המשפט נפתח במושבת עונשין עם אבטחה מקסימלית במלכובו, 250 קילומטרים מזרחית למוסקבה, שם נבלני, בן 47, מרצה עונש של תשע שנות מאסר בגין הונאה וביזיון בית המשפט - אישומים שלדבריו נובעים ממניעים פוליטיים. זמן קצר לאחר תחילתו קבע השופט כי המשפט יימשך בדלתיים סגרות למרות קריאתו של נבלני להשאירו פתוח.

נבלני, שחשף שחיתות רשמית וארגן הפגנות גדולות נגד הקרמלין, נעצר בינואר 2021 עם שובו למוסקבה לאחר שהחלים בגרמניה מהרעלה שנגרמה על ידי סוכנים של הקרמלין.

נבלני אמר שהאישומים החדשים על הקצנה, הם "אבסורדיים", האישומים המופרכים עלולים להשאיר אותו בכלא ל-30 שנה נוספות. לדבריו, חוקר אמר לו שהוא גם יעמוד בפני משפט צבאי נפרד באשמת טרור, משפט כזה עלול להביאו למאסר עולם.

נבלני אמר שהתובעים הראו לו 3,828 עמודים המתארים את כל הפשעים שביצע לכאורה בזמן שהיה בכלא. הוא הואשם במימון פעילות קיצונית, הסתה פומבית לפעילות קיצונית ו"שיקום האידיאולוגיה הנאצית", בין היתר.

"החוקרים, התובעים והרשויות, באופן כללי, לא רוצים שהציבור יידע על המשפט", אמר נבלני. התובעת נאדז'דה טיכונובה ביקשה מהשופט לנהל את המשפט בדלתיים סגורות, בגלל טענה ביטחונית לא ברורה. השופט הסכים והכתבים התבקשו לעזוב את המקום.

ממשלת גרמניה ביקורת על משפטו של נבלני וחזרה על קריאתה לשחרורו המיידי. "במקרה של פוליטיקאי האופוזיציה אלכסיי נבלני, השלטונות הרוסיים ממשיכים לחפש תירוצים חדשים כדי להאריך את מאסרו", אמר דובר הממשלה וולפגנג בוכנר לכתבים.

"ממשלת גרמניה ממשיכה לדרוש מהשלטונות הרוסיים לשחרר את נבלני ללא דיחוי", הוסיף. "המאסר של נבלני מבוסס על פסק דין ממניעים פוליטיים, כפי שקבע בית הדין האירופי לזכויות אדם עוד ב-2017".

בתשובה לשאלה האם גרמניה תוכל לספק סיוע כלשהו לנבלני או לצפות במשפט, דובר משרד החוץ, כריסטיאן וגנר, אמר כי גורמים רשמיים בגרמניה עושים מה שהם יכולים "בערוצים המעטים שיש לנו", אך הודה שזה "קשה מאוד כרגע" לאור מצב היחסים הנוכחי עם רוסיה.

 

אלכסיי נבלני מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד