כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מלחמת עולם שלישית?

ביידן: "האיום הגרעיני של פוטין הוא אמיתי"

האיום של פוטין באמצעות נשק גרעיני טקטי הוא 'אמיתי', מזהיר הנשיא ביידן. דבריו של ביידן מגיעים מספר ימים לאחר שהוקיע את פריסת הנשק על ידי רוסיה בבלארוס. חלק מהנשק חזק פי שלושה מפצצות האטום שהטילה ארה"ב על יפן ב-1945

ביידן: "האיום הגרעיני של פוטין הוא אמיתי"
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הנשיא ג'ו ביידן אמר הלילה כי האיום של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשתמש בנשק גרעיני טקטי הוא "אמיתי", וזאת מספר ימים לאחר שגינה את פריסת הנשק הזה על ידי רוסיה בבלארוס.

ביום שבת האחרון כינה ביידן את הודעתו של פוטין לפיה רוסיה פרסה את הנשק הגרעיני הטקטי הראשון שלה לבלארוס "חסרת אחריות לחלוטין".

"כשהייתי כאן לפני כשנתיים ואמרתי שאני מודאג מכך שנהר הקולורדו יתייבש, כולם הסתכלו עליי כאילו אני משוגע", אמר ביידן לקבוצת תורמים בקליפורניה ביום שני. "הם הסתכלו עליי ככה כשאמרתי שאני דואג שפוטין ישתמש בנשק גרעיני טקטי. זה אמיתי", אמר ביידן.

בשבוע שעבר, נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי ארצו החלה לקבל נשק גרעיני טקטי רוסי, חלק מהנשק הזה לדבריו חזק פי שלושה מפצצות האטום שהטילה ארה"ב על הירושימה ונגסאקי ב-1945.

הפריסה היא המהלך הראשון של רוסיה של ראשי נפץ כאלה - נשק גרעיני קצר טווח שיכול לשמש בשדה הקרב - מחוץ לרוסיה מאז נפילת ברית המועצות. בחודש שעבר רוסיה דחתה את הביקורת של ביידן על תוכניתה לפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס, ואמרה שארה"ב פרסה במשך עשרות שנים נשק גרעיני כזה באירופה.

ולדימיר פוטין בלארוס מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד