י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יותר בטוח על דו גלגלי

משרד התחבורה מודיע על שינוי שיטת לימוד הרכיבה על אופנוע

משרד התחבורה משיק פיילוט חדש ללימודי נהיגה לאופנועים וקטנועים • תוכנית ההכשרה יוצאת לדרך עם 12 מורים

משרד התחבורה מודיע על שינוי שיטת לימוד הרכיבה על אופנוע
קטנוע כפתרון לפקקים סאן יאנג ג'וימקס צילום: סאן יאנג

לימוד הנהיגה על אופנועים וקטנועים עומד להפוך להיות הרבה יותר בטוח והרבה יותר מקיף, כך מודיע משרד התחבורה עם השקתו של פיילוט חדש ללימודי נהיגה לאופנועים וקטנועים. כיום לנוכח התגברות הפקקים והדוחק בערים, אופנוע או קטנוע הופך למוצר שהוא בגדר חובה למי שרוצה להגיע ממקום למקום מהר, אבל כבר עשרות שנים שלימודי הרכיבה בישראל בתחום זה לא התקדמו ולא השתנו.

כעת במשרד התחבורה עומדים לשנות את המציאות הזאת ואתמול (יום שני) יצאה לדרך תוכנית הכשרה חדשה למורים לרכיבה. תוכנית ההכשרה אשר עדיין מוגדרת כ"פיילוט" יוצאת לדרך עם 12 מורים ותתקיים בנתיבות, קריית גת, רחובות, ראשון לציון, עפולה וכרמיאל. הפיילוט יתקיים מהחודש הבא. לפי הודעת משרד התחבורה, הפיילוט יתחיל לאחר שבשנתיים האחרונות פעלה בחסות משרד התחבורה וועדה מקצועית בה היו חברים נציגי אגף הרישוי במשרד התחבורה, נציגת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נציג משטרת ישראל ונציגי המורים לנהיגה. חברי הוועדה ביצעו תצפיות על שיעורי נהיגה וטסטים ובחנה תוכניות לימוד לרכיבה על אופנוע מהעולם כדי לייצר את תכנית הלימוד החדשה.

תוכנית הלימוד החדשה, אשר משנה גם את מבנהו של הטסט מחולקת לשלושה פרקים: הלימוד הבסיסי, לימוד במגרש סטרילי (ללא רכבים מסביב) ולימוד בכביש - כאשר מרכז הכובד מופנה ללימוד בכביש והתמודדות במצבי תנועה בפועל. בנוסף, התוכנית משלבת לראשונה בין לימוד עצמאי דיגיטלי ולימוד עם מורה. עם סוף הלימודים יוגשו התלמידים לטסט החדש אשר יכלול מבחן ידע דיגיטלי וכמובן שגם מבחן מעשי.

 

אופנוע טסט משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד