כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשיבות הניקיון של חלונות הבית

אין זה משנה אם מדובר בחלון בחדר השינה או חדר הילדים או אם מדובר בחלון המטבח או דלתות היציאה אל המרפסת. חשוב תמיד להקפיד ולנגב את האבק מהחלונות מכמה סיבות • על כך בכתבה שלפניכם

חשיבות הניקיון של חלונות הבית
חלונות צילום: pexels

החלונות הם הצוהר של הבית אל החוץ. כאשר אנו מביטים דרך החלון אנו רואים את הרחוב, הילדים המשחקים בו, העוברים והשבים, צמחייה, עצים, פרחים ואפילו את השכנים שגרים מולנו. לחלונות תפקיד חשוב, שכן הם מאפשרים לנו להביט החוצה בעודנו נמצאים בבית, אך לא רק. בנוסף לכך, האור הטבעי שחודר לביתנו, חודר אליו דרך החלונות.

כך, אם יש בביתכם חלונות גדולים תוכלו ליהנות מאור טבעי רב שנכנס לתוך ביתכם. בימי הקיץ השמש החמימה תחמם את הבית ותכניס אליו אור רב, ובימי החורף הקודרים תוכלו ליהנות מצפייה בטיפות הגשם ברחוב, המנקות ושוטפות את כולו.

כדי ליהנות מכל אלו ועוד, יש להקפיד על ניקוי החלונות בהתאם, במאמר זה נרחיב על אופן ניקוי החלונות לקבלת תוצאות מיטביות.

ניקוי אבק בכל שבוע

אין זה משנה אם מדובר בחלון בחדר השינה או חדר הילדים או אם מדובר בחלון המטבח או דלתות היציאה אל המרפסת. חשוב תמיד להקפיד ולנגב את האבק מהחלונות מכמה סיבות:

  • אסתטיקה
  • הימנעות מאלרגיה
  • ניקיון
  • מניעת לכלוך המתקבע על החלון שאחר כך קשה מאוד להסיר אותו

ניקוי חלונות אינו חייב להיות עבודה מפרכת, אפילו אם מדובר בחלון גדול, אך מומלץ להקפיד ולנקות אותו  מידי שבוע כחלק מהניקיון של הבית.

כיצד לנקות את החלונות?

תרסיס-

מי שיש לו חלונות אשר נפתחים לצדדים יוכל לנקות אותם בקלות בעזרת תרסיס לניקוי ומטלית יבשה או בעזרת מגבת נייר או באמצעות נייר עיתון הנחשב לאופן הניקוי הטוב ביותר.

מי שיש לו חלונות הזזה יכול לפרק אותם מהמסילות, לנקות את החלונות היטב ואז להשיב אותם למקומם.

מי שיש לו חלונות הזזה ואינו מסוגל לפרק אותם ממקומם יכול לנקות את החלונות מבפנים באופן רגיל ואז להזיז כמחצית החלון, ולנקות את החלק החיצוני, אחר כך אפשר להזיז את החלון לצד השני ולנקות את החצי המלוכלך. כך יתקבל חלון נקי למשעי אפילו שלא פירקתם אותו.

מים-

אם יש לכם רשתות עם החלונות ואתם רוצים לנקות גם אותן כדי שלא יצטבר לכלוך או שייכנס הרבה אבק לתוך החדר, תוכלו כמובן לפרק את הרשתות ולשטוף אותן באמבטיה או עם צינור גינה אם יש כזה ברשותכם.

אם אין לכם יכולת להסיר את הרשתות תוכלו לקחת דלי של מים ומטלית לחה ולנגב את הרשתות. בתוך רגע אחד הרשתות יהיו נקיות לחלוטין.

תוכלו לשטוף כך גם את התריסים, אך הקפידו לנקות את החלונות בסוף, אחרי שניקיתם את הרשתות כדי שהמים לא ישפריצו על גבי החלון הנקי.

את שאריות המים  תוכלו לגרוף עם מגב קטן שיש לו גומי או אפילו כזה עם ספוג.

למי שרוצה גם לייבש את החלון לגמרי כדי להימנע מסימנים, יכול לייבשו עם סמרטוט יבש או נייר מגבת.

איך להסיר כתמים עיקשים?

אם גיליתם כי על חלונכם יש כתמים עיקשים, נמליץ לכם לנסות ולהסיר אותם בעזרת ספוגית הקסם. זו בשימוש עם מעט מים מפיקה תוצאות נפלאות!

תוכלו להשתמש גם בסקוטש ובסבון כלים ולנקות ביסודיות את הלכלוך, בפרט אם מדובר בדבק שנותר על החלון שלכם.

אם ניתזו על החלון שלכם כתמי צבע מסיוד שביצעתם בביתכם, תוכלו להסיר את הכתמים בזהירות בעזרתם שפכטל ואחר כך לנקות עם תרסיס לניקוי חלונות.

לסיכום, זה קל ופשוט לנקות את החלונות בבית. אם תקפידו על כך ותכניסו זאת לשגרת הניקיון שלכם, תוכלו ליהנות גם מבית וחלונות נקיים וגם מהנוף הנשקף מחלונכם בכל עת וליהנות ממנו כראוי.

ניקוי חלונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד