כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
החשש מרוסיה

מקרון לאירופה: "לא להסתמך על מערכת ארה"ב-ישראלית"

מקרון קורא לאירופה לבנות מערכת הגנה אווירית משלה, ולא להסתמך על מערכת ארה"ב-ישראלית. מנהיג צרפת מזהיר מפני רכישת נשק 'מהמדף' לכל היבשת לאחר שגרמניה רכשה חץ 3 מישראל

מקרון לאירופה: "לא להסתמך על מערכת ארה"ב-ישראלית"
התעשייה האווירית צילום: התעשייה האווירית

נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא למדינות אירופה להיות יותר עצמאים בהגנה על המרחב האווירי ולא להסתמך יותר מדי על ארה"ב. הנושא מקבל דחיפות בגלל מלחמתה של רוסיה באוקראינה.

מקרון טען בפני האירופים שצריך לבנות את אסטרטגיית ההגנה על המרחב האווירי שלהם, במקום להסתמך על מערכת הבנויה ממרכיבים אמריקאים וישראלים. מקרון אמר את הדברים בוועידה בפריז שבה התאספו שרי הגנה ונציגים בכירים של 20 מדינות אירופיות.

השיחות כללו דיונים על מל"טים ומערכות הגנה מפני טילים בליסטיים. הנוכחים ציינו כי הפלישה של מוסקבה לאוקראינה הראתה את החשיבות והיעילות של ציוד כזה. גם הרתעת נשק גרעיני עמדה על הפרק. "אנחנו צריכים לדעת מה מצב האיום, ואז לדעת מה אנחנו האירופים מסוגלים לייצר ומה אנחנו צריכים לקנות" אמר מקרון. הוא הזהיר מפני רכישה מיידית של "מה שיש על המדפים".

בין המדינות שהשתתפו בפגישה היו גרמניה, בריטניה ושוודיה וכן שכנותיה של אוקראינה, פולין, סלובקיה, הונגריה ורומניה. נכחו גם נציגי נאט"ו והאיחוד האירופי. מקרון דחף לייצר ציוד ביטחוני אירופי ולבנות מערכות צבאיות עצמאיות ולבצע את הייצור ביבשת אירופה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה חץ 3 גרמניה צרפת עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד