י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאשימים את המערב

רוסיה: נאט"ו מוביל את התקפות הנגד, לא הצבא האוקראיני

כוחות אוקראינים הפציצו את העיירה נובה קחובקה, שבשליטת רוסיה באזור חרסון. זלנסקי: "צבא קייב מתקדם בכמה גזרות והודף התקפות מוגברות של הרוסים באזורים רבים"

רוסיה: נאט"ו מוביל את התקפות הנגד, לא הצבא האוקראיני
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

אוקראינה מנסה לשחרר שטחים מהצבא הרוסי בסיוע צבאי נרחב מהמערב. ראש המודיעין הרוסי, סרגיי נארישקין, אמר כי הכוחות הרוסיים מגיבים כעת להתקפות נגד נאט"ו, ולא נגד הצבא האוקראיני.

נרישקין אמר כי נאט"ו משתמשת בחיילים אוקראינים ככוח אנושי כדי ליישם את התוכניות הצבאיות שלה ותכניס לקרבות חיילים ממזרח אירופה וגרמניה בשלב מאוחר יותר. נרישקין הוסיף כי בריטניה מנסה לשכנע את מדינות אירופה לדחות את תהליך השלום עם אוקראינה.

בתוך כך רוסיה פתחה במתקפה אווירית מאסיבית לאורך כל הלילה על אוקראינה, כשהיא משגרת טילים לבירה ולערים ממזרח למערב. המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה מסר כי מידע ראשוני מצביע על כך שמערכות ההגנה האווירית שלו הפילו 28 מתוך 30 מל"טים ששוגרו על ידי רוסיה.

צבא אוקראינה מסר כי הכוחות וההגנה האווירית זיהו והשמידו כ-20 מטרות אויב במרחב האווירי סביב קייב. "עוד מתקפה אווירית מאסיבית על הבירה" נמסר הלילה.

הממשל הצבאי בלבוב, עיר של כ-700,000 תושבים במרחק לא רב מהגבול עם פולין, מסר כי רוסיה הפציצה "תשתית חיונית" בעיר, מה שהוביל לשריפה. מדיווחים ראשוניים עולה כי לא היו נפגעים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה פולין לבוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד