כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נמלט לישראל

מולדובה: מפלגתו של הישראלי הוצאה מחוץ לחוק

בית המשפט במולדובה הוציא מחוץ לחוק את מפלגת האופוזיציה של הישראלי אילן שור. ב-2017 הוא נידון במולדובה לשבע שנים וחצי מאסר על גניבת מיליארד דולר משלושה בנקים מולדובה. שור הצליח להימלט לישראל

מולדובה: מפלגתו של הישראלי הוצאה מחוץ לחוק
אילן שור צילום: פייסבוק

בית המשפט במולדובה הכריז על מפלגת האופוזיציה של אילן שור מחוץ לחוק, כך אמר ראש בית המשפט לחוקה, ניקולאי רוסקה. "בית המשפט החוקתי של מולדובה קבע כי מפלגתו של שור בלתי חוקית. המפלגה הפוליטית שור נחשבת מפורקת", כך הודיע ​​השופט על ההחלטה.

משרד המשפטים ימנה ועדה שתוציא את המפלגה מהמרשם הממלכתי של הקבוצות הפוליטיות. חברי הפרלמנט של המפלגה יהפכו לעצמאיים ללא אפשרות להצטרף לסיעות אחרות. חברי מועצות או ראשי מחוזות, ערים וכפרים, כמו גם פוליטיקאים עצמאיים, ישמרו על עבודתם.

בזמן הדיון בבית המשפט, מפגינים מחוץ לבית המשפט הניפו כרזות עם סיסמאות נגד הממשלה. האופוזיציה כינתה את בית המשפט לחוקה "בובה של הרשויות" ודרשה מהשופטים לתת פסק דין הוגן.

ב-13 באפריל גזר בית המשפט לערעורים בקישינב 15 שנות מאסר על מנהיג המפלגה אילן שור בפרשת משיכת מיליארד דולר מהבנקים במדינה, נכסיו הוחרמו. הפוליטיקאי עצמו כינה את החלטת השופטים "חסרי חוק וחסרי גבולות", ואמר שהוא לא מתכוון לציית לו.

אילן שור היה מנהיג מפלגת שור, ב-2017 הוא נידון במולדובה לשבע שנים וחצי מאסר על גניבת מיליארד דולר משלושה בנקים מולדובה. שור הצליח להימלט לישראל. בשנת 2020 דחתה ישראל בקשת הסגרה של אילן שור. עם זאת, לאחר שארצות הברית הטילה סנקציות על שור ב-26 באוקטובר, הרשויות במולדובה מקווים להסגרתו בקרוב.

המפלגה הפרו-רוסית "שור" מנהלת לאחרונה פעילות מחאה אינטנסיבית נגד ממשלת מולדובה, המתמקדת בהתקרבות למערב. באמצע פברואר האשימה הנשיאה מאיה סנדו את רוסיה בניסיון להתערב בענייניה הפנימיים של המדינה: לדבריה, תוכנית השלטונות הרוסיים להביא לכניסת אזרחי רוסיה, מונטנגרו, בלארוס וסרביה למולדובה על מנת לנסות להפיל את הממשלה. רוסיה מכנה את ההאשמות הללו ניסיון של השלטונות במולדובה להסיח את דעת הציבור מהכישלונות שלהם במישור הכלכלי והחברתי.

התביעה הפלילית, שנמשכה מספר שנים, לא מנעה מאיש העסקים להיות ראש עיר ב-2015, ולהיכנס לפרלמנט ב-2019. עם זאת, לאחר חילופי השלטון במולדובה ביוני 2019, שור, מבלי להמתין להחלטת בית המשפט, עזב בחשאי את המדינה. לאחר מכן הוכנס איש העסקים לרשימת המבוקשים הבינלאומית. לפי הרשויות במולדובה, הוא נמצא בישראל.

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד